Hlavní obsah

Boháč kašle na vlastní hrdost. Miliónový byznys chce zpět

15. 5. 2014, 18:44
Novinky, zgl

Je to příběh jak z nějaké telenovely. Na začátku měl student technické univerzity v Hanoji Nguyen Dong do kapsy docela hluboko. Pak ale dostal dobrý nápad, vytvořil hru a peníze se začaly jen sypat. Jenže tíhu popularity mladík neunesl a miliónový byznys vmžiku pohřbil. Teď se bude snažit vrátit opět na výsluní.

Foto: Profimedia.cz

Tvůrce Flappy Birdu Nguyen Dong

Článek

Druhé pokračování Flappy Birdu by se mělo podle Dongova vyjádření pro americkou televizní stanici CNBC objevit ještě letos v srpnu. Potvrdil, že nový titul bude zcela přepracován a bude obsahovat režim multiplayer (hra pro více hráčů).

Konkrétnější však mladík nebyl. Není tak stále jisté, zda bude herní styl zachován či zda bude pokračování stejně jako první díl zadarmo, podotkl server The Verge.

Foto: mif, Novinky

Flappy Bird

Jednoduchá hra, miliónový byznys

Titul Flappy Bird staví na velice jednoduchém principu. Na dotykovém displeji hráč ovládá žlutého ptáčka, se kterým musí balancovat mezi zelenými trubkami. Čím více jich obletí, tím více bodů získá. Hra končí ve chvíli, kdy ptáček narazí do jednoho z potrubí. Právě jednoduché ovládání je jedním z hlavních důvodů „ptačí“ mánie.

Student však čelil tlaku ze strany některých fanoušků, kteří tvrdili, že Flappy Bird je pouze okopírovaný a zjednodušený Super Mario. Naráželi přitom na velice podobnou grafiku. Další výtky, kterých se denně objevovaly desítky, směřovaly k samotné hře. Podle některých ji totiž autor jednoduše okopíroval z titulu Piou Piou pro Android z roku 2011.

Foto: koláž Novinky.cz

Srovnání starého Piou Piou s aktuálním Flappy Birdem

I proto se nakonec tvůrce rozhodl úspěšnou hru z internetových obchodů stáhnout. „Můžu říct, že Flappy Bird byl mým úspěchem, ale zároveň úspěchem, který mi zničil můj prostý život. Proto tento titul nyní nenávidím,“ uvedl již dříve Dong.

V rozhovoru pro CNBC nicméně podotkl, že v rozhodování sehrál roli také fakt, že „spousta hráčů byla na titulu závislá“. A tomu chtěl mladík prý svým krokem zabránit.

Roli pro něj přitom nehrálo ani to, že hra mu vydělávala díky zobrazované reklamě každý den 50 tisíc USD, tedy více než milión korun. [celá zpráva]

Reklama

Výběr článků