Článek
Stadia má být podle tvůrců naprostou herní revolucí. Uživatel nepotřebuje výkonný hardware, i ty nejnáročnější hry si totiž může pouštět na levných a pomalých zařízeních. Potřebný výkon totiž zajistí virtuální servery, k hráči bude už jen přes internet putovat samotný obrazový signál.
Jak ale ukázala praxe, dobrý nápad má v praxi celou řadu problémů. Tak například už minulý týden se ukázalo, že i s vyšší internetovou rychlostí jim hra laguje. To jinými slovy znamená, že sice kliknou na nějaké tlačítko, ale myš zareaguje s výrazným zpožděním. V praxi jsou tak prakticky všechny akční tituly nehratelné, neboť rychlost odezvy v nich je klíčová.
Nyní si navíc uživatelé začali stěžovat, že multimediální centrum ChromeCast Ultra, které výrobce přímo doporučuje pro chod Stadie, se značně přehřívá. Situace je natolik vážná, že v některých případech se zařízení samovolně vypíná, aby zabránilo nenávratnému poničení.
Zástupci společnosti Google se zatím k nahlášeným problémům oficiálně nevyjádřili.
Stadia byla po několika měsících čekání spuštěna v úterý 19. listopadu. Tvůrci se netajili tím, že mají od novinky velká očekávání. Konkurovat chtěli zavedeným výrobcům stolních počítačů i herních konzolí, jako jsou Sony PlayStation 4 či Xbox One od Microsoftu.

Multimediální centrum ChromeCast Ultra s herním ovladačem ke službě Stadia
Šli na to přitom velmi chytře. V současnosti se totiž nároky moderních her kvůli věrnější grafice neustále zvyšují. Hráčům tak zpravidla i ty nejvýkonnější počítače vydrží maximálně dva, tři roky. Poté jim nezbývá nic jiného než investovat do nového „železa“.
Herní služba Stadia je prozatím dostupná pouze v zahraničí. Případní zájemci za ni zaplatí 9,99 dolaru měsíčně, tedy v přepočtu zhruba 230 Kč. V rámci toho lidé získají jednu hru měsíčně zadarmo, nicméně za další musí zaplatit. Kdy bude Stadia dostupná i v Česku, zatím není jasné.