Článek
"Tradiční švýcarští výrobci hodinek jako Swatch a Tissot válku s chytrými hodinkami prohrávají," píše Strategy Analytics na svém webu. Apple Watch je podle ní lepší produkt a oslovuje mladší zákazníky, kteří si čím dál více přejí nosit na ruce digitální hodinky. Společnostem Swatch, Tissot, TAG Heuer a dalším podle ní tiká čas.
Pokud by se srovnával obrat, má Švýcarsko před Applem stále ještě náskok, protože luxusní hodinky tamní výroby se v současnosti celosvětově dobře prodávají. Číslo za loňský rok sice ještě není k dispozici, ale podle odhadů by mělo převýšit hranici v přepočtu 20 miliard eur (500 miliard Kč). V roce 2018 vyvezli švýcarští hodináři strojky za 19,8 miliardy eur.
Apple natáčel reklamu na nejnovější chytré hodinky i v Česku
Pátá generace chytrých hodinek
Aktuálně láká Apple na chytré hodinky Watch Series 5. Ty by měly být ve všech ohledech lepší než předchůdce s pořadovým číslem čtyři. Patrně tím nejmarkantnějším rozdílem je funkce Always-On displej. Díky této vychytávce bude malá dotyková obrazovka neustále zapnutá a bude zobrazovat čas jako u skutečných hodinek.
Tato funkce by přitom neměla mít negativní vliv na celkovou výdrž baterie, protože v rámci Always-On displeje se obrazovka přepne do extrémně šetřícího módu, který radikálně omezí obnovovací frekvenci panelu.
Apple Watch Series 5.
Podle informací výrobce by tak hodinky měly vydržet na jedno nabití totéž co předchůdce – až 18 hodin. To v praxi znamená, že se bez elektrické zásuvky obejdou celý den. Na noc je ale bude nutné dávat do nabíječky.
Nejrůznějších vylepšení je nicméně u pětky daleko více, uvnitř hodinek se například nově ukrývá elektronický kompas. Nechybějí ani vychytávky, kterými se chlubili někteří předchůdci – hodinky používají tzv. next-gen akcelerometr a gyroskop, díky čemuž dovedou bezpečně identifikovat pád. Na to budou podle zástupců Applu navázány další aplikace, aby mohly v případě potřeby přivolat pomoc. Hodí se to pro sportovce, seniory a samozřejmě pro celou řadu dalších uživatelů.
Apple pak vykázal v oblasti takzvaných wearables (nositelné elektroniky) za rok 2019 tržby v přepočtu 24,7 miliardy eur. Mezi wearables ale spadají i jiné výrobky, jako jsou oblíbená bezdrátová sluchátka AirPods nebo hlasový asistent HomePod, připomíná DPA.
Apple Watch Series 5
Může se vám hodit na Zboží.cz: