Hlavní obsah

ChatGPT několik hodin nefungoval

1:35
1:35

Poslechněte si tento článek

Aktualizováno

Problémy s dostupností chatbota ChatGPT zaznamenali ve středu dopoledne uživatelé napříč prakticky celým světem. Společnost OpenAI, která za jednou z nejpopulárnějších umělých inteligencí (AI) stojí, se případem začala ihned zabývat. Výpadek trval několik hodin.

Foto: Florence Lo, Reuters

Logo ChatGPT

Článek

Podle serveru DownDetector, který monitoruje dostupnost nejznámějších webových služeb, hlásili první uživatelé problémy s ChatGPT už krátce po středeční 10. hodině dopoledne. Hlášení přitom přicházela z USA, Evropy i Asie.

Krátce poté nedostupnost služeb potvrdila také společnost OpenAI na svých oficiálních stránkách. „Momentálně řešíme problémy, ChatGPT nezobrazuje odpovědi,“ uvedli tvůrci.

„Problém stále prošetřujeme,“ upřesnili zástupci OpenAI krátce před 11. hodinou. Krátce před 12.30 pak oznámili, že již vše funguje bez problémů. Důvod výpadku zatím nesdělili. S největší pravděpodobností ale šlo o technickou závadu.

Načetl se, ale neodpovídal

Podle ohlasů uživatelů se nejznámější umělá inteligence (AI) lidem zpravidla načetla, ale při konverzaci s chatbotem následně začaly vyskakovat chybové hlášky o tom, že dotaz nebylo možné zpracovat.

Některým uživatelům začal chatbot už okolo 11. hodiny opětovně fungovat. Dalším službám, které OpenAI nabízí, se problémy vyhnuly. Týkaly se výhradně ChatGPT.

Masivní výpadek zasáhl tuto populární AI už letos v červnu a provázely ho prakticky stejné problémy. Aplikace se tehdy lidem načetla, ale místo odpovědí se zobrazovaly chyby.

Výběr článků

Načítám