Článek
„Zjistili jsme, že Google si udržuje strategickou pozici v odvětví vyhledávání a reklamy na internetu – více než 90 procent vyhledávání v Británii se odehrává na jeho platformě,“ uvedl ředitel CMA pro digitální trhy Will Hayter.
Úřad tak poprvé využil své nové pravomoci podle legislativy schválené v loňském roce, která má umožnit bojovat proti dominanci velkých technologických společností. Rozhodnutí o statusu strategického postavení umožní případné nezbytné zásahy v budoucnu, ale neříká nic o tom, že by se společnost něčím provinila, zdůraznil úřad.
Mezi kroky, které CMA v červnu navrhl, patřilo spravedlivější řazení ve vyhledávání a nabídka většího přístupu k alternativním vyhledávačům pro spotřebitele.
„Mnohé z návrhů na zásahy, které byly v tomto procesu vzneseny, by bránily inovacím a růstu v Británii a mohly by zpomalit uvádění nových produktů na trh v době zásadních inovací založených na umělé inteligenci,“ komentoval rozhodnutí ředitel Googlu pro hospodářskou soutěž Oliver Bethell.