Hlavní obsah

Pozor na Microsoft, Amazon i DHL. Jaké značky zneužívají hackeři nejčastěji?

Při phishingových útocích zneužívají hackeři zpravidla známé značky. V třetím čtvrtletí letošního roku se přitom vůbec nejčastěji vydávali za pracovníky Microsoftu. Vyplývá to z analýzy kyberbezpečnostní společnosti Check Point. Jaké další značky jsou nejvíce zneužívané?

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Internetoví podvodníci často rozesílají e-maily, které vyvolávají dojem, že pocházejí od důvěryhodné firmy, banky, úřadu nebo webové stránky. Pomocí těchto zpráv se útočníci snaží vylákat citlivé informace, které se týkají například bankovních kont. Tato data následně využívají k odčerpání financí z účtu postiženého. Přesně tak fungují phishingové podvody.

Jak je z dat Check Pointu patrné, vůbec nejčastěji se vydávají při takových útocích za pracovníky Microsoftu (29 % zachycených podvodů). Druhá příčka patří dopravní společnosti Amazon (13 %) a třetí pak DHL (9 %). Žebříček všech značek, které hackeři zneužívají nejčastěji, naleznete na konci článku.

Podvodníci oprášili starý trik, jak dostat z lidí peníze

Bezpečnost

„Kyberzločinci se snaží neustále vylepšovat své techniky a zefektivnit krádeže osobních údajů. K tomu často využívají zprávy napodobující známé značky. Letos poprvé se sociální média stala jednou ze tří nejčastěji zneužívaných kategorií, což souvisí i s nárůstem online komunikace v důsledku koronavirové pandemie,“ prohlásil Peter Kovalčík, Regional Director, bezpečnostní expert v Check Pointu.

Zdůraznil, že jednotlivé značky mohou v boji s napodobováním bohužel udělat jen velmi málo. „Uživatelé by měli věnovat pozornost překlepům, názvu domén, špatným datům nebo jiným podezřelým detailům. Vždy také doporučujeme nakládat se svými osobními údaji velmi obezřetně a vždy si dvakrát rozmyslet, než otevřete přílohu e-mailu nebo kliknete na nějaký odkaz,“ konstatoval Kovalčík.

„Zejména pokud se jedná o e-maily od společností Amazon, Microsoft nebo DHL, kde hrozí největší riziko falešných zpráv. Aktuálně je potřeba dávat také pozor na podvodné zprávy napodobující sociální média, jako jsou Facebook nebo WhatsApp,“ doplnil bezpečnostní expert.

Nejčastěji napodobované značky ve phishingových podvodech ve 3. čtvrtletí 2021
1.Microsoft (29 % všech phishingových podvodů napodobujících známé značky)
2.Amazon (13 %)
3.DHL (9 %)
4.Bestbuy (8 %)
5.Google (6 %)
6.WhatsApp (3 %)
7.Netflix (2,6 %)
8.LinkedIn (2,5 %)
9.PayPal (2,3 %)
10.Facebook (2,2 %)

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám