Hlavní obsah

Zoo ve Vyškově prodávala kvůli chybě permanentku za 0 korun. Někdo jich vytisknul 900

2:58
2:58

Poslechněte si tento článek

Vyškov

Byla to jen chybka v e-shopu vyškovského zooparku. Na deset dní se v něm v červenci zobrazovala „Celoroční vstupenka (12 vstupů)“ nikoli za tisícovku, ale za 0 korun. Cena nebyla uvedena na stránce se vstupenkami, ale zobrazovala se až po otevření košíku. Zákazník se k ní musel proklikat. Za nulu bylo „koupeno“ asi 900 vstupenek. Jde o 10 800 vstupů.

Foto: Zoo Park Vyškov, Novinky

Vyškovský zoopark varuje před prodejem „podvodných vstupenek“.

Článek

Použitím těchto vstupenek by vyškovskému zooparku mohla vzniknout škoda 900 tisíc korun. „Naštěstí elektronický prodej vstupenek důkladně sledujeme, takže jsme si všimli, že nám u permanentky na dvanáct vstupů doslova raketově vzrostl prodej. Samozřejmě jsme pak byli překvapeni z toho, že je e-shop prodává za nulu,“ řekla Novinkám ředitelka parku Dagmar Nepeřená. Chyba byla okamžitě odstraněna a veřejnost byla na ni ihned upozorněna.

Objeviteli muselo být jasné, že jde o chybu

Jenže než stihli správci e-shopu zooparku vstupenku za nulu zrušit tak, aby se elektronicky nezobrazovala, někdo si jich vytisknul stovky. Vypadá to, že objevitel chyby si jich pořídil zhruba 300 a pak na elektronickou botu upozornil ještě své přátele. Muselo mu být přitom zřejmé, že nabídka vstupenky za nulu není žádnou netradiční promoakcí.

Foto: Zoopark Vyškov

Na hlavní stránce e-shopu byla permanentka (12 vstupů v roce) vždy nabízena řádně za tisíc korun (druhá zprava).

„Nedovedu pochopit, jak si vstupenky za nulu někdo mohl všimnout, protože v hlavní nabídce nikdy nebyla. Dalo se k ní velmi komplikovaně proklikat přes košík v e-shopu, a to při kupování řádných vstupenek. Dané osobě muselo být na první dobrou jasné, že jde o technický problém, že není něco v pořádku, že si pořizuje něco v nějakém špatném režimu,“ uvedla ředitelka.

Vedení zoo zatím věc nepředalo policii. Podle Nepeřené k tomu není důvod, protože reálná ztráta zahradě nevznikla. U každé prodané vstupenky za nulu totiž má zoo její specifický kód, který se načítá do počítačového systému přes turniket na vstupu do zahrady. I když tedy někdo, a šlo zřejmě o více lidí, vytisknul 900 vstupenek do zoo, nestihnul je použít.

Zoo varuje před kšefty se vstupenkami

„Nikdo nás na chybu neupozornil. Máme obavy, že lidé, kteří tyto vstupenky získali, se je nyní budou snažit prodat. Zatím o ničem takovém nevíme. Pokud bychom ale o něčem takovém měli informace, pak už bychom byli nuceni kontaktovat policii,“ doplnila ředitelka.

Foto: Zoopark Vyškov

Vyškovský zoopark chová hospodářská a domestikovaná zvířata z celého světa.

Na svém profilu na Facebooku zahrada upozorňuje na to, že až podezřele levné vstupenky mohou být nabízeny k prodeji na různých platfotmách, ve skupinách i bazarech na internetu.

Tyto lístky jsou vstupenkami nejen do vyškovského zooparku, ale také do tamního dinoparku, který prezentuje desítky soch prehistorických ještěrů. Obě zařízení jsou totiž propojena. Vstupenky „12 vstupů za 0 korun“ jsou jen v interním počítačovém systému zahrady a jsou využívány například při hromadných vstupech. Zahrada je nikdy reálně nenabízela.

Foto: Zoopark Vyškov

Vyškovský zoopark je propojený i s tamním dinoparkem.

„Tyto vstupenky nejsou platné, vznikly zneužitím chyby v systému, nebudou akceptovány při vstupu do areálů,“ varuje vyškovský zoopark veřejnost s tím, že jeho „vstupenky a permanentky jsou nepřenosné a přeprodej vstupenek třetí stranou není povolen“.

Související témata:

Výběr článků

Načítám