Článek
„V úterý přišla na policejní oddělení žena s informacemi o tom, že ji kontaktoval údajný pracovník banky, který jí sdělil, že její účet byl napaden neoprávněnou osobou s žádostí o půjčku,“ sdělila policejní mluvčí Miluše Zajícová.
Nešťastnice nepravdivé zprávě uvěřila a podle pokynů podvodníka odeslala ze svého účtu ve dvou platbách necelých 195 000 korun. Jen o jeden den později kontaktoval neznámý pachatel se stejným návrhem muže z Prostějovska. Také on uvěřil, že je jeho účet v ohrožení a své úspory na rady falešných odborníků z banky poslal na údajně bezpečný účet.
„Bohužel se ale nejednalo o žádnou pomoc, ale v obou případech bylo cílem podvodníků neoprávněné vylákání peněz od poškozených. Smyšlenou historkou se je podařilo obalamutit. Druhý poškozený odeslal ze svého účtu částku necelých 149 000 korun. Oba případy prověřujeme pro trestný čin podvod,“ doplnila Miluše Zajícová.
Nejčastější podvody, jak je odhalit a nenechat se okrást
Policejní statistiky zaplavují v posledních měsících příběhy nešťastníků, kteří sedli na lep internetovým podvodníkům. Kyberšmejdi přitom používají pořád dokola stejné triky, jejichž prostřednictvím se snaží důvěřivce napálit a často i oškubat. Připravte se na ně a podívejte se, jak se nejčastějším podvodům na síti bránit.
Kriminalisté a bankéři na telefonu
Podobné podvodné telefonáty jsou v poslední době velmi časté. Vše začíná hovorem z neznámého čísla, ve kterém se vám podvodník představí jako policista nebo bankéř. Bude se vás snažit přesvědčit, že se někdo snaží zneužít váš bankovní účet, vaši identitu, nebo že si na vás někdo chce vzít úvěr.
Podfukář se v takovém případě pasuje do role rytíře na bílém koni, který se vás snaží zachránit. Podobné vishingové podvody, jak se falešné telefonáty nazývají, se snaží uživatele vyděsit. Lidé totiž ve snaze zachránit své peníze často podlehnou nátlaku a řídí se pokyny člověka na druhé straně.

