Článek
Vlajkovým produktem společnosti Born je aplikace, která umožňuje uživatelům vychovávat, hrát minihry a společně pečovat o virtuální zvířátko Pengu.
Funguje jako moderní, generativní verze klasického Tamagoči nebo Neopet, poháněná umělou inteligencí, přičemž vyžaduje spolupráci s jiným člověkem – například s přítelem nebo partnerem, píše web TechCrunch.
Aplikace je zdarma pro iOS, přičemž uživatelé si mohou zakoupit předplatné Pengu Pass, které zpřístupňuje další funkce. I když aplikace dosáhla podle start-upu Born více než 15 milionů uživatelů po celém světě, společnost nezveřejnila, kolik z nich patří mezi platící zákazníky – klíčový údaj pro každý podnik založený na předplatném.
Sociální aspekt a mezilidské vztahy
Hlavní myšlenkou Pengu je sociální aspekt, který proměňuje domácího mazlíčka ve sdílený projekt. Ten nejen posiluje interakci s AI postavou, ale zároveň podporuje mezilidské vztahy v reálném životě. Born nyní plánuje představit nové postavy v aplikaci a spustit další sociální AI produkt zaměřený na mladé uživatele.
Filozofie společnosti, že AI společníci by měli být nejen zábavní, ale zároveň podporovat sociální interakce, upoutala pozornost investorů.
Start-up, dříve známý jako Slay, získal v rámci prvního kola financování 15 milionů dolarů (311,6 milionu korun), čímž se jeho celkové financování zvýšilo na 25 milionů dolarů (522 milionů korun) od investorů, mezi nimiž jsou například Accel, Tencent a Laton Ventures.
Nový roztomilý společník
Díky novým finančním prostředkům plánuje společnost Born uvést do aplikace Pengu nové postavičky, včetně dalšího roztomilého digitálního společníka.
„Náš nový společník by mohl sloužit jako výukový doplněk,“ uvedl generální ředitel a spoluzakladatel berlínského herního start-upu Born Fabian Kamberi.
Vše je zatím v režimu utajení, ale podle Kamberiho nový upgrade umožní uživatelům vytvářet a spolupracovat se společníky umělé inteligence, kteří budou jako skuteční přátelé.
„Současní chatovací boti podle nás nepředstavují konečnou podobu toho, jak má vypadat umělá inteligence určená pro přátele a běžné uživatele,“ uvedl Kamberi.
„Je potřeba hledat cesty, jak spotřebitelskou sociální AI učinit atraktivnější – než aby šlo jen o to, že se uživatel přihlásí na platformu a napíše botovi, kterého vytvořil někdo jiný,“ dodal.


