Hlavní obsah

Reklamy i při povídání. Amazon se chystá změnit svoji virtuální asistentku Alexu

3:14
3:14

Poslechněte si tento článek

Amazon plánuje vkládat reklamy přímo do konverzací s chytrou asistentkou Alexa+. Nový model má propojit hlasové ovládání s cíleným marketingem a otevřít firmě další zdroj příjmů. Podle šéfa Amazonu Andyho Jassyho by se reklamy mohly stát přirozenou součástí dialogu mezi uživatelem a asistentem.

Foto: Amazon

Digitální asistent Alexa+ poháněný umělou inteligencí

Článek

Generální ředitel společnosti Amazon vidí příležitost v doručování reklam uživatelům během jejich konverzace s digitálním asistentem Alexa+ poháněným umělou inteligencí. Uvedl to během hovoru k výsledkům společnosti Amazon za druhé čtvrtletí, píše web TechCrunch.

„Zákazníci jsou nadšení ze zařízení s aktivovanou Alexou+, která si u nás mohou pořídit. Nakupování prostřednictvím Alexy+ si velmi oblíbili. Je to příjemný a stále se zlepšující zážitek,“ uvedl šéf Amazonu Andy Jassy při hovoru s investory a analytiky z Wall Street.

„Věřím, že se časem otevřou nové příležitosti. Jak se lidé zapojují do delších a bohatších konverzací, vzniká prostor pro reklamu, která jim pomůže objevovat nové produkty a zároveň nám vytvoří další zdroj příjmů,“ dodal.

AI reklamy jako neprozkoumané území

Reklama se v prostředí Alexy doposud objevovala jen v omezené formě. Uživatelé mohli narazit například na vizuální inzerci na chytrých zařízeních Echo Show nebo slyšet předem nahrané reklamní spoty mezi hudebními skladbami na chytrých reproduktorech.

Popis nové podoby reklamy, kterou představil Andy Jassy, tedy cílené doporučování produktů v několika krocích konverzace generované umělou inteligencí v rámci Alexa+, však představuje pro Amazon i celý technologický sektor zatím neprozkoumané území.

Inzerenti o reklamu v AI chatbotech, včetně Alexy+, projevují zájem, konkrétní podoba spolupráce ale zatím není jasná.

Jassy sází na to, že uživatelé budou s Alexou+ mluvit více než s Alexou. To by mohlo vést k většímu množství reklamy a nákupů na Amazon.com. Nicméně první recenze na Alexu+ byly smíšené. Amazon měl údajně problémy s dodáním některých složitějších funkcí Alexy+ a její zavádění bylo pomalejší, než mnozí očekávali.

Než tedy Amazon začne do služby Alexa+ integrovat reklamy, bude muset vyřešit řadu výzev. Stejně jako většina AI systémů, ani Alexa+ není zcela imunní vůči tzv. halucinacím – tedy vůči poskytování nesprávných nebo smyšlených informací.

Pokud má být Alexa+ skutečně hlasem inzerentů, bude muset Amazon najít spolehlivý způsob, jak zabránit tomu, aby umělá inteligence šířila nepravdivé nebo zavádějící reklamní sdělení.

Další varianty předplatného

Alexa+ představuje odpověď Amazonu na nástup generativních hlasových asistentů s umělou inteligencí od společností jako OpenAI, Google nebo Perplexity. Ve srovnání s nimi totiž působí tradiční systémy stále zastaraleji. Otázkou ale zůstává, jaký obchodní model tyto nové technologie dlouhodobě uživí.

Alexa+ je aktuálně k dispozici zdarma pro předplatitele služby Amazon Prime za 14,99 dolarů měsíčně (320 Kč) a zároveň ve formě samostatného předplatného za 20 dolarů měsíčně (425 Kč). Generální ředitel Andy Jassy navíc naznačil, že by se v budoucnu mohly objevit i další varianty, například verze bez reklam.

Výběr článků

Načítám