Hlavní obsah

Pandemie zažehla éru flexibilních pracovišť

1. 9. 2020, 8:13
Právo, kk

Rostoucí oblibu práce z domova, tzv. home office dokazují různé průzkumy už od dubna letošního roku. S masivním využíváním telekomunikačních možností se současně rozšiřuje spektrum činností, které mohou lidé vykonávat prakticky odkudkoliv.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

Firmy nový typ pracovního úvazku podporují, některé dokonce zaměstnancům na vybavení domácích kanceláří přispívají.

Ještě před pár měsíci bychom si těžko představili operátora centra zákaznické podpory pracujícího z obýváku nebo z kuchyně. Preventivně nařízená práce z domova v Moneta Money Bank však ukázala, že ani v této profesi to nemusí být nemožné.

„Banka jim byla schopna velmi rychle zajistit potřebnou techniku domů a operátoři mohou nyní fungovat i v domácích call centrech,“ uvedla Zuzana Filipová, ředitelka komunikace Monety Money Bank. Kvůli prevenci před šířením nákazy je banka v současnosti rozdělena na dvě skupiny zaměstnanců, které se střídají při práci v kancelářích a z domova.

Home office: nový standard

Finance

Podle expertů půjde džina práce z domova vypuštěného z lahve epidemií koronaviru vracet zpět jen stěží a podniků podporujících home office přibývá.

Například americká společnost Twitter nyní umožňuje zaměstnancům pracovat z domova nastálo a technologický gigant Google dokonce poskytuje zaměstnancům příspěvek ve výši tisíc dolarů na nákup vybavení a nábytku, který jim práci z domova usnadní.

Zaměstnanci budou doma další rok. Google je nažene do práce až v červenci 2021

Internet a PC

Z domova pracují také likvidátoři

Stejně jako v Monetě pracují z domova operátoři call centra také v pojišťovně Uniqa. Na home office jsou dokonce i likvidátoři škod.

„Prohlídky škod probíhají pomocí videohovoru a klient sám natočí na telefon místo škody. Technik Uniqa ho naviguje, vyžádá si detailní záběry, probere okolnosti škody a likvidátor tak má podklady ihned na stole,“ upřesnila Eva Svobodová z pojišťovny Uniqa s tím, že bez osobního kontaktu mohou pracovat i pojišťovací poradci a obchodníci.

Firmy hledají optimální režim práce

Finance

Více než 800 operátorů přesunula na home office také společnost ConectArt, jež provozuje největší kontaktní centrum v Česku. Společnost rovněž uskutečnila průzkum, podle kterého by přes 85 procent oslovených zaměstnanců chtělo v určité míře využívat práci z domova i v postcovidové době.

Reklama

Související témata:

Související články

Práce z domova má své výhody i nevýhody

15. 6. 2020, 13:48

Práce z domova dostala během karantény kvůli koronaviru zcela nový rozměr. Najednou pracovali z domova i lidé, kterým to do té doby nebylo nikdy umožněno,...

Home office: nový standard

25. 6. 2020, 4:00

Jestli koronavirová krize alespoň někomu trochu pomohla, pak to byli lidé, kteří rádi pracují z domova. Shodují se na tom personalisté a zástupci poradenských...

Virus mění svět zaměstnaneckých výhod

18. 7. 2020, 7:59

Obavy o zdraví, ekonomickou stabilitu a jistotu zaměstnání vyvolaly změny v prioritách zaměstnanců i uchazečů o práci. Ve srovnání s dobou před vypuknutím...

Výběr článků