Hlavní obsah

Impulzivní nákupy ohrožují peněženky Čechů, na internetu jim neodolají více než dvě pětiny lidí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zajímavá velká sleva či výprodej, na to Češi slyší. Není tak divu, že narazí-li při brouzdání na internetu na podobné reklamy, podlehnou a propagovaný výrobek si koupí, aniž by podobnou koupi původně zamýšleli.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Rozsáhlý spotřebitelský průzkum agentury Ipsos pro společnosti Acomware a Zásilkovna ukázal, že impulzivním online nákupům právě na základě výrazných slev a výprodejů podlehne 42 procent Čechů.

Slevy a výprodeje ke spontánním nákupům táhnou spíše ženy a co se týče věku, nejčastěji jim neodolají lidé mezi 25 a 34 lety.

Spontánně nakoupíme módu, jídlo i hračky

A co lidé především spontánně nakupují? Čemu málokdy odolají, když je to tak „levné“? Nejčastěji Češi podlehnou, když vidí slevu či výprodej u oblečení, v průzkumu to potvrdily téměř tři pětiny oslovených.

Více než polovina lidí (54 procent) ráda impulzivně nakupuje potraviny, 51 procent respondentů pak do virtuálních košíků spontánně hází výrobky ze segmentu drogerie.

Anketa

Stává se vám, že vás například výrazná sleva či výprodej v eshopech naláká ke spontánnímu nákupu?
Ano, celkem často
5,3 %
Ano, občas
24,3 %
Ano, ale jen výjimečně
33,8 %
Ne, nikdy
36,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1519 čtenářů.

Necelá polovina lidí (47 procent) neodolá slevám u nákupů dětského oblečení a hraček, zhruba stejný počet (46 procent) pak zboží ze segmentu knih a parfémů a kosmetiky. Jak data ukazují, většina kategorií spadá do potřeb využívaných pro domácnost či pro děti a současně se nejedná o příliš drahé položky, ale o rychloobrátkové zboží.

Impulzivně nejen online, ale i při vyzvednutí zásilky

Výsledky průzkumu také ukázaly, že Češi nenakupují spontánně jen při brouzdání ve virtuálním prostředí. Téměř dvě pětiny lidí (37 procent) totiž přiznaly, že když si šly zásilku vyzvednou, ještě si u obchodníka ve výdejním místě něco dalšího neplánovaně koupily.

Osm lidí ze sta dokonce přiznalo, že při vyzvednutí zásilky u partnerského výdejního místa podléhají spontánním nákupům opakovaně.

Za falešné recenze na e-shopu bude pokuta

Finance

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám