Hlavní obsah

Black Friday se potravinám vyhýbá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zatímco prodejci elektroniky, oblečení či kosmetiky prodávají ve slevách v rámci Black Friday neboli Černého pátku celé týdny okolo 24. listopadu, na který letos připadá, řetězce supermarketů až na výjimky speciální Black Friday slevy na potraviny nenabízejí. I u nich ale najdete slevy na drogerii, oblečení či hračky.

Foto: Profimedia.cz

Potravinám se slevová akce Black Friday v supermarketech většinou vyhnula

Článek

„Pokud řetězce nějaké slevy na Černý pátek mají, jedná se převážně o spotřební zboží,“ potvrdila Novinkám Monika Kopčilová, produktová specialistka ze srovnávače Kupi.cz.

Podle jejich analýzy vedle spotřebního zboží jen řetězec Lidl uvádí slevy Black Friday i na potraviny. Jde například o máslo, toustový chleba, cukrovinky nebo víno, a to ve výši 30 nebo 40 procent.

„Ty jsou však podmíněny aktivací kupónu ve věrnostní aplikaci a nákupem nad 300 korun, přičemž každý kupón platí právě jeden den,“ dodala Kopčilová. Máslo po slevě například vyjde na 27,90 koruny.

Black Friday poprvé podle nových pravidel. Co se u slevového šílenství mění?

Internet a PC

„Rotace slev a promo akcí u potravin je jiná než u nepotravinového zboží a elektroniky. Zatímco nepotraviny mají svůj Black Friday, Albert nabízí u potravin leták se stovkami položek za akční ceny každý týden,“ uvedl na dotaz mluvčí Albertu Jiří Mareček.

I další řetězce nabízejí slevy na vybrané potraviny v klasických týdenních letácích, zařadit potraviny ještě do speciální Black Friday akce se ale nerozhodly.

Souviset to může s tím, že maloobchodní prodeje poslední měsíce klesají výrazněji u zbytného zboží, jako je elektronika či oblečení, a prodejci se snaží před Vánoci tento trend zlomit.

Prodeje základních potravin jsou z podstaty stabilnější, i když i ty se většina zákazníků snaží co nejvíc pořizovat v pravidelných slevových akcích.

Právě potraviny přitom v posledních dvou letech patřily mezi ty položky spotřebního koše, které zdražovaly nejvíce.

Obchodní řetězec Billa má speciální leták Black Week, kde nabízí až 71procentní slevy. Ty se týkají především hraček a elektroniky.

Kaufland, Tesco a Globus stejně jako Billa nabízejí v Black Friday slevách pouze spotřební zboží, jako oblečení, nářadí a podobně. Makro má také slevy na spotřební zboží, a to konkrétně ve výši 40 procent na všechny hračky.

„Slevy 15 až 40 procent Black Friday se v hypermarketech Globus týkají nepotravinového zboží, konkrétně jde o oblíbené elektrospotřebiče, elektrotechniku či drogerii,“ uvedla mluvčí řetězce Aneta Turnovská.

Globus láká v letáku na slevy 30 procent ještě vedle módy také na vybrané produkty sportovní výživy, což ovšem není zrovna typická potravina.

Online prodejce potravin Košík nabízí ve slevách Black Friday vedle dětských plen i dětskou výživu a příkrmy, ale jinak už také jen spotřební zboží a potřeby pro domácí mazlíčky.

Povinné ze zákona

Ze zákona jsou prodejci povinni uvádět míru slevy oproti nejnižší ceně daného produktu v posledních 30 dnech, včetně minulé ceny. Toto sice neplatí pro čerstvé potraviny, ale pro ty trvanlivé už ano. Kontroluje to Česká obchodní inspekce.

Ne všichni prodejci ale pravidla respektují. Odborníci radí udělat si seznam priorit svých nákupů, porovnat konečné ceny více obchodů a vedle hvězdiček hodnocení si i pár recenzí skutečně přečíst.

Asijský e-shop hraje na city a obírá lidi o peníze

Finance

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám