Článek
Důvodem jsou podle Hudečka informace, že údajní majitelé Škody Transportation figurují v kauze privatizace Mostecké uhelné společnosti. Firmu osloví prostřednictvím statutárních orgánů dopravního podniku (DPP). „Je naší povinností tyto otázky klást,“ řekl Hudeček.
Zároveň popřel, že by dotazy na vlastnickou strukturu Praha kladla v souvislosti se snahou o vypovězení smlouvy na dodávku tramvají. „Je to krok, který na to nemá návaznost,“ řekl Hudeček s tím, že podle toho, jakou dostane město odpověď, se rozhodne k dalším krokům.
Zároveň bude Praha vedení Škody Transportation žádat, aby mohla zveřejnit všechny smlouvy na nákup tramvají. Radní již v květnu pověřili vedení DPP jednat o změně kontraktu na nákup tramvají za 19,2 miliardy korun. Dlouhodobou a údajně nevypověditelnou smlouvu, která zadlužený dopravní podnik finančně tíží, chtějí rozložit do delšího časového období. Navíc by mělo být vyjednáno snížení počtu tramvají, které musí podnik odebrat.
DPP musí podle smlouvy se Škodou Transportation z roku 2006 odebrat do konce roku 2018 dohromady 250 tramvají 15T ForCity. Tramvaje DPP začal odebírat v roce 2011.