Článek
Globální tržby Pop Martu za tři měsíce do konce září vyskočily přibližně o 250 procent ve srovnání s předchozím rokem, uvádí BBC. Tržby mimo Čínu pomohly k tomuto růstu, přičemž tržby v Americe vzrostly o více než 1200 procent, zatímco v Evropě vzrostly o více než 700 procent.
Akcie společnosti ve středu v Hongkongu posílily o více než 5,5 procenta, což jí dává tržní hodnotu akcií ve výši přibližně 45,5 miliardy dolarů, v přepočtu téměř bilion korun. Společnost začala prodávat své akcie na hongkongské burze cenných papírů v roce 2020, přičemž jejich cena od té doby vzrostla o více než 280 procent.
Pop Mart vyrábí desítky různých postaviček a sérií - některé jsou vlastní, jiné licencované. Společnost je známá prodejem hraček v takzvaných blind boxech, kdy kupující netuší, co se uvnitř skrývá, dokud hračku neotevře. Tato marketingová metoda byla kritizována za to, že podporuje chování podobné hazardním hrám a nutkavému nakupování.
Ovšem zájem kvůli tomu neochabl. Labubu je jednoznačně nejúspěšnější značkou Pop Martu. Pro mnohé je „cool sběratelským předmětem“. Mini labubu nosí lidé často na klíčích, na mobilech, mají jej zkrátka jako módní doplněk. Anebo jako investici.
Rodiče, připravte si tisíce
Postavičky s plyšovými těly a vinylovými obličeji se třeba v Česku prodávají běžně kolem dvou tisíc korun za jedinou figurku ze série. Hodnota samozřejmě roste spolu s unikátností edice nebo i s chybějící postavičkou ve sběratelské sérii.
„Zubatí mončičáci“ vznikají velcí i malí. Jejich cena se může podle unikátnosti velmi pohybovat i v řádu desítek tisíc korun. Například v červnu 2025 se při aukci v Pekingu prodal 131centrimetrový Labubu za 150 tisíc dolarů, čili více než tři miliony korun.