Článek
Největší domácí automobilka Škoda Auto zvýšila produkci o 4,4 procenta na skoro 882 tisíc automobilů. Elektrických vozů vyrobila skoro 203 tisíc, tedy téměř 23 procent produkce.
V nošovickém závodě automobilky Hyundai klesla produkce o 16,1 procenta na více než 260 tisíc vozidel, z toho 23,9 procenta tvořily elektromobily a hybridy.
Z výrobní linky Toyoty Motor Manufacturing v Kolíně sjelo skoro 207 tisíc automobilů, tedy o 1,9 procenta méně. Více než polovinu produkce představoval hybridní model Yaris HEV, druhou pak model Aygo X, který navíc od listopadu kolínská automobilka vyrábí pouze v hybridní verzi.
Automobilový průmysl si podle výkonného ředitele sdružení Zdeňka Petzla i v náročném roce udržuje vysoký výkon a zároveň pokračuje v technologické transformaci, kdy elektrifikovaná vozidla tvoří pětinu domácí produkce.
„Zároveň se ale stále výrazněji ukazuje rozpor mezi regulatorními ambicemi EU a reálným zájmem zákazníků. Podíl elektromobilů na trzích v Evropě se pohybuje jen kolem 16 procent, zatímco regulací nastavený cíl je 25 procent. Přitom požadavky pro rok 2030 stanovují více než poloviční podíl na prodejích,“ řekl.

