Článek
Trump v pondělí na své sociální síti Truth Social uvedl, že se Jaguar nachází v naprostém chaosu poté, co její šéf s hanbou rezignoval. Prezident také podle britské BBC označil nedávnou marketingovou kampaň automobilky za hloupou a woke.
Jaguar Land Rover oznámila, že PB Balaji, finanční ředitel její mateřské indické firmy Tata Motors, se v listopadu ujme role generálního ředitele automobilky. Bude prvním Indem v čele značky Jaguar.
Oznámení přišlo poté, co minulý týden oznámil svůj odchod současný šéf Adrian Mardell, který vedl společnost během kontroverzního rozhodnutí zrušit ikonické logo jaguára a zaměřit se na výrobu elektromobilů.
Trump přirovnal Jaguar k americké oděvní značce American Eagle, další firmě, o které média psala kvůli virální reklamní kampani. Akcie výrobce oděvů vzrostly poté, co spustila kontroverzní reklamy na džíny s herečkou Sydney Sweeney známou ze seriálu Euphoria.
Trump označil kampaň American Eagle za nejžhavější reklamu současnosti a vychválil Sweeney poté, co se objevily zprávy, že je registrovanou republikánkou.
„Na druhé straně Jaguar spustil hloupou a vážně woke reklamu, která je totální katastrofou! Kdo by si chtěl koupit Jaguar po shlédnutí tak ostudné reklamy?“ prohlásil americký prezident.
Nedávné odhalení nové elektrické koncepce automobilky vyvolalo smíšené reakce. Někteří uživatelé sociálních sítí označili nový model Type 00 za naprosto ohromující, zatímco jiní jej nazvali odpadem a vzkázali návrhářům, aby se vrátili k rýsovacímu prknu.
Součástí rebrandingu Jaguaru byla i reklama s pestře oblečenými modely pózujícími v pouštní krajině s výrazně růžovým nádechem, bez aut a tradičního loga značky. Tento spot vyvolal vlnu kritiky, protože znamenal výrazný odklon od obvyklého stylu a cílové skupiny Jaguaru.
Firma se potýká s vážnými problémy a v červenci oznámila plány na zrušení pěti stovek manažerských pozic ve Velké Británii.