Článek
Prodeji škodovek se daří zejména v západní Evropě, kam míří víc než polovina vyrobených aut. Vzrostl téměř o sedm procent na 136 tisíc aut. „Tento výsledek pomohl značce upevnit pozici čtvrtého nejúspěšnějšího výrobce na evropském trhu,“ uvedl mluvčí automobilky Tomáš Kotera. Zatímco v celé Evropě automobilový trh klesl o 0,3 procenta, dodávky Škody Auto na celý evropský trh vzrostly o víc než pět procent.
„Překonali jsme průměr v odvětví, a to navzdory nejistému prostředí v Evropě i na mezinárodní scéně. I s hrozbou možných poplatků za emise CO2 v Evropě jsme schopni efektivně udržovat ziskovost,“ hodnotil předseda představenstva společnosti Škoda Auto Klaus Zellmer.

Automobilka po razantním poklesu prodeje v Číně a zastavení obchodu s Ruskem hledá nová odbytiště. Škodovky se prodávají v Turecku či Izraeli, už delší čas se vyvíjí i výrobní spolupráce s Indií, nedávno byla zahájena montáž aut ve Vietnamu a před několika týdny Škoda Auto oficiálně vstoupila na ománský trh. V nadcházejících měsících zde představí kompletní řadu modelů se spalovacími motory. Nabízet se tu budou například model Kushaq vyvinutý pro Indii, odkud se sem bude i dovážet, nebo nový sedmimístný Kodiaq.
Roste podíl elektrovozů
Automobilka zaznamenala větší zájem o čistě elektrické a hybridní vozy. Dobíjecí auta tvořila v letošním prvním čtvrtletí 15 procent z celkových dodávek, vloni to bylo jen osm procent. Podle Klause Zellmera poptávku táhne nový model Elroq. „Počet objednávek, který do konce března překonal 45 tisíc, je vyšší, než jsme očekávali,“ uvedl šéf automobilky. Pro srovnání, na už zavedený elektrický model Enyaq má automobilka ke konci března 25 tisíc objednávek.
Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia s více než 49 tisíci dodanými vozy. Následují Kodiaq a nejmenší modely Kamiq a Fabia.
Koncernu zisk prudce klesl
Škoda Auto je úspěšná navzdory tomu, že celý automobilový koncern Volkswagen, jehož je členem, zaznamenal v prvním letošním čtvrtletí prudký propad v zisku. Ten dosáhl 2,186 miliardy eur (zhruba 54,5 miliardy Kč), což bylo o 40,6 procenta méně než před rokem. Důvodem jsou vyšší výrobní náklady, které snížily marže, a americká cla, kvůli nimž je výhled hospodářství německé automobilky v následujících kvartálech nejasný.
„Skupina Volkswagen podle očekávání zažila smíšený začátek roku,“ uvedl finanční ředitel koncernu Arno Antlitz. Provozní zisk ve čtvrtletí meziročně klesl téměř o 37 procent na 2,87 miliardy eur (71 miliard Kč).
Prodej Škody Auto za první čtvrtletí 2025 | |||
---|---|---|---|
(srovnání s prvním čtvrtletím minulého roku) | |||
Celkem ve světě | 238 600 vozů | +8,8 % | |
z toho Německo | 46 500 | + 6,7 % | |
Spojené království | 22 600 | + 23 % | |
Česká republika | 22 000 | + 8,6 % | |
Indie | 15 000 | + 89,3 % | |
Zdroj - Škoda Auto |