Hlavní obsah

Škodě Auto dvojnásobně vzrostly zisky

Právo, Martin Procházka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

MLADÁ BOLESLAV

Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto vzrostl v pololetí více než dvojnásobně čistý zisk na 2,038 miliardy korun. Za první pololetí podnik v celém světe prodal 227 911 vozů, což je o 0,7 procenta více než za stejné období loni.

Foto: VLASTIMIL VOJÁČEK

PICREW 19. 4. 2016: The Buriers PIKSLA BŘECLAV

Článek

Ve složitém období pro automobilové trhy se Škodovce podařilo zvýšit i celosvětové prodeje. "V prvním pololetí jsem na téměř osmdesáti exportních trzích a v České republice prodali celkem 227 911 vozů, o 0,7 procenta více než za prvních šest měsíců loni," řekl v pátek Právu mluvčí Škoda Auto Evžen Krauskopf.

O 1,3 procenta na 119 723 vozů však klesl prodej v západní Evropě. Poprvé v historii mladoboleslavské automobilky, jejímž jediným akcionářem je německý koncern Volkswagen, se letos Německo s 36 931 prodanými škodovkami stalo trhem s nejvyšším objemem prodeje. Škoda tak dosáhla více než dvouprocentního podílu na tamním trhu.

"Prodeje v Německu se nám podařilo během prvního pololetí zvýšit o 5,6 procenta. Dobře se ale vyvíjela i situace na dalších důležitých trzích ve Velké Británii, kde jsme prodali 17 592 automobilů a v Itálii, kde si naše vozy koupilo 11 341 zákazníků," uvedl Krauskopf.

Na domácím trhu prodej klesal. Propadl se téměř o 11 procent na 32 810 vozů. Tržní podíl však automobilka nepatrně zvedla o 0,5 bodu na 48,2 procenta. Největšímu zájmu se v ČR těšila Fabia v provedení hatchback, které se u nás v prvním pololetí prodalo 13 013 kusů.

Úspěch ve střední Evropě i Asii

Ve střední a východní Evropě je pro Škodu Auto nejúspěšnější Polsko, kde si vůz Škoda zakoupilo 24 707 zákazníků, o 21,6 procenta více než loni. Tržní podíl Škody na polském trhu díky tomu dosáhl více než 13 procent. Na Slovensku si česká automobilka našla 11 293 a v Maďarsku 8546 zákazníků.

V Asii a v zámoří prodala Škoda od ledna do června 2004 celkem 13 551 vozů, což představuje nárůst o 33,3 procenta. Největší podíl na tom mají Turecko s 3760 vozy, Indie, kde se prodalo 3368 škodovek, a Čína s 2100 prodanými automobily. Právě Čína by se mohla stát významným odbytištěm Škody Auto. Mateřský koncern Volkswagen totiž uvažuje, že v blízké době zahájí výrobu škodovek přímo v Číně a prodávat jich chce na tamějším trhu ročně nejméně 50 tisíc.

Velký zájem o novou Octavii

Nejprodávanějším modelem zůstala se 132 365 vozy Škoda Fabia, následuje Octavia s 81 226 prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 424 zákazníků, což znamená meziročně téměř devítiprocentní pokles. Nová Škoda Octavia, která byla uvedena na trh koncem května, získala za první měsíc prodeje 3896 zákazníků.

"Poptávka po nové Octavii je tak vysoká, že jsme museli zvýšit výrobu, abychom do konce roku vyrobili o 20 procent Octavii více, než jsme předpokládali. Letos bychom tak měli na trh dodat celkem 48 tisíc nových Octavií," sdělil Krauskopf.

Vedení automobilky letos očekává mírně lepší hospodářský výsledek než v loňském roce, kdy čistý zisk klesl na 1,478 miliardy korun. Největší český vývozce v první polovině roku přijal řadu optimalizačních opatření. Jedním z nich bylo snížení počtu zaměstnanců o 314 na 20 457.

"V druhé polovině roku však očekáváme navýšení kmenového personálu přibližně o stejný počet zaměstnanců v důsledku růstu výroby nové Octavie," řekl Právu Rudolf Dreithaler z tiskového oddělení automobilky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám