Hlavní obsah

Škoda Auto musí snižovat stavy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mladá Boleslav

Tuzemská automobilka Škoda Auto bude snižovat počty zaměstnanců. Z firmy, která nyní zaměstnává více než 36 tisíc lidí, budou muset odejít stovky z nich, možná něco přes tisícovku. Zaměstnanci si prostřednictvím odborů vymohli i letos významný růst mezd a nadstandardní bonusy ve výši kolem 170 tisíc korun. Rostoucí náklady se však podle zdrojů Novinek začínají ve firmě nepříjemně projevovat.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Výroba aut v závodě Škoda Auto ve východočeských Kvasinách

Článek

„Vedoucí oddělení dostali úkol snížit počet svých lidí o tři procenta,“ řekl Novinkám zdroj dobře obeznámený se situací v automobilce.

Člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn snižování počtu zaměstnanců potvrdil.

„V podstatě jsme pořád nuceni zvyšovat efektivitu, a to jak ve výrobní, tak i v nevýrobní sféře. Je to z mnoha důvodů. Kvůli konkurenčním tlakům také rostou ceny vstupů, ceny energií, materiálů, nakonec i cena práce vzrůstá,“ připomněl Jahn nedávnou dohodu vedení firmy a odborů směřující ke zmíněnému růstu mezd.

Protože všechny ceny vstupů do výroby už podle Jahna není možné promítnout do cen vozů, aby byly konkurenceschopné a prodejné, je nutné přistoupit k jiným řešením.

Škodovka od dubna zvýší mzdové tarify

Ekonomika

„Mnoho věcí je možné automatizovat, udělat umělou inteligencí, budeme nadále zvyšovat efektivitu a k tomu samozřejmě patří i určitá forma snižování personálu, ale nebude to nic dramatického,“ ujistil Jahn.

Foto: Škoda Auto, Právo

Člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn

Snížení stavu zaměstnanců, pokud by mělo být o zmíněná tři procenta, nevypadá nijak radikálně, ale z tak velkého počtu, jaký automobilka zaměstnává, to odpovídá zhruba tisícovce pracovníků.

Firma dosud podobné situace řešila víceméně bezbolestně přirozenou fluktuací, tedy zejména odchody do důchodů nebo na jiná místa. Tentokrát to ale nejspíš nebude stačit. Je tak možné, že někteří se nebudou těšit z nově nastavených mezd příliš dlouho.

„Přirozená fluktuace je vždycky ideální cesta, pokud se to podaří, ale na druhé straně nechceme úplně zastavit nábor mladých lidí. Bude to tedy zejména přirozenou fluktuací, i když asi ne stoprocentně,“ řekl Novinkám Jahn.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Mladoboleslavský závod Škoda Auto produkuje nejen vozy, ale i bateriové systémy do elektromobilů.

Koncem minulého týdne se vedení firmy s odbory dohodlo na růstu tarifní části mzdy o 5 procent a vyplacení nejrůznějších bonusů v celkové průměrné výši 170 tisíc korun. Z toho 100 tisíc korun mají dostat zaměstnanci už ve mzdě za duben v květnové výplatě.

Vloni přitom průměrná mzda lidí v dělnických a dalších profesích, které se řídí tarify, dosáhla přibližně 69 500 korun. Do této částky jsou započítané i všechny mimořádné bonusy a příplatky, naopak nezahrnuje odměny managementu. Výrobní závody má v Mladé Boleslavi, Kvasinách a ve Vrchlabí. Kromě toho se snaží expandovat například v Indii a Vietnamu.

Foto: Radek Plavecký, Právo

V závodě Škoda Auto ve Vrchlabí se vyrábějí převodovky.

Vloni automobilka prodala 888 tisíc vozů. Letos se podle Jahna očekává mírné zlepšení.

„Očekávám, že jak výroba, tak prodej budu lepší než v tomto roce, nechceme říkat konkrétní čísla, ale jsme z hlediska výroby připraveni. Ten nedostatek komponentů, který nás trápil zejména v první polovině loňského roku, ten by měl už výrazně odeznít a doufáme, že i poptávka vydrží a prodáme více jak na evropských, tak i na mimoevropských trzích,“ uvedl Jahn.

Škoda se připravuje na výrobu octavie v Kvasinách, první vozy opustí linku v létě

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám