Hlavní obsah

Šéf fondu proti naštvanému Babišovi: Zakázka k dálničním známkám je v pořádku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) si za zakázkou na IT systém k dálničním známkám stojí, podle fondu byla její organizace v pořádku. Na tiskové konferenci to v pátek uvedl šéf fondu Zbyněk Hořelica. A to navzdory tomu, že premiér Andrej Babiš v pátek řekl, že zakázka byla zorganizována špatně a měla by být zrušena. Babiš je kvůli tomu naštvaný.

Foto: koláž Novinky.cz s Právo a ČTK

Premiér Andrej Babiš a šéf SFDI Zbyněk Hořelica.

Článek

Hořelica prý v pondělí představí materiály o zakázce vládě. Průměrné roční náklady by se v příštích deseti letech měly pohybovat okolo 205 milionů korun.

Elektronická dálniční známka by měla začít fungovat od příštího roku. Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI), který má systém na starosti, v úterý oznámil, že IT části vytvoří společnost Asseco Central Europe.

Jsem naštvanej. Zakázka na e-shop za 400 milionů by měla být zrušena, prohlásil Babiš

Domácí

Ta bude systém i další čtyři roky provozovat. Celkem by společnost měla od státu dostat 401 milionů korun. Podle šéfa fondu jde o maximální částku, v budoucnu se může snížit.

Naštvaný Babiš

Premiér Andrej Babiš v pátek prohlásil, že se mu zakázka nelíbí a měla by být zrušena. Ministra dopravy Vladimíra Kremlíka si v pátek na poledne pozval na kobereček.

„Jsem značně naštvanej na SFDI (Státní fond dopravní infrastruktury – pozn. red.) i pana ministra. Chci jasně slyšet, jak je možné, že to takhle proběhlo,“ rozčílil se Babiš.

„Hrubě se mi to nelíbí. Bylo to tak zorganizované, že by to mělo být zrušeno. Je úplně absurdní, že řešíme na vládě haléřové záležitosti a tahle zakázka vůbec neprošla ani tím systémem útvaru hlavního architekta,“ dodal Babiš.

Zakázka vzbuzuje řadu pochybností především kvůli tomu, že proběhla bez výběrového řízení a během čtyř let má vyjít až na 400 milionů korun, zatímco na Slovensku systém stál v přepočtu jen 75 milionů korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám