Hlavní obsah

Sami se ozveme, uklidňují klienty Bohemia Energy dodavatelé poslední instance

Buďte v klidu, sami se vám ozveme. S tímto vzkazem se na klienty končícího dodavatele energií Bohemia Energy obracejí dodavatelé poslední instance. Uklidňuje je také Energetický regulační úřad (ERÚ).

Foto: Kateřina Šulová, ČTK

Bohemia Energy, která 13. října 2021 oznámila ukončení činnosti, uzavřela své zákaznické centrum v Paláci Archa v Praze v ulici Na Poříčí. 

Článek

Alternativní poskytovatel energie, skupina Bohemia Energy ve středu oznámila, že s okamžitou platností končí činnost. Největší uskupení alternativních dodavatelů energií obsluhovalo zhruba 900 tisíc klientů, kteří teď automaticky na období šesti měsíců přecházejí k takzvanému dodavateli poslední instance.

Kdo je dodavatelem poslední instance, záleží v Česku na regionu. U elektřiny je to v Praze a okolí Pražská energetika (PRE) a Pražská plynárenská, na jihu Čech a jihu Moravy E.ON, ve zbytku země pak ČEZ Prodej.

Bohemia Energy skončila i na Slovensku. Spekulanti a zkrachovanci, je to hnusné, zhodnotil to ministr

Ekonomika

„Dodavatelé poslední instance (DPI) jsou tu proto, aby zákazníci nezůstali bez dodávek energií, ať už se na trhu děje cokoli. My uděláme v E.ONu maximum pro to, aby k nám noví klienti, kteří kvůli selhání svého dosavadního dodavatele musí využít institutu dodavatele poslední instance, přešli hladce a bez problémů,“ uvedl místopředseda představenstva E.ON Energie Jan Zápotočný.

Klienti poslední instance podle něho nemusí nic dělat, firma se jim ozve a předá jim všechny důležité informace, jako například cenu za dodávku, výši záloh, termín splatnosti i kam peníze posílat.

Bohemia Energy končí. Milion lidí musí hledat nového dodavatele

Ekonomika

„Chtěli bychom zákazníky požádat, aby byli trpěliví a nevolali nám na již beztak velmi přetížené linky. Víme o vás a postaráme se o vás v co nejkratším možném termínu. Očekáváme, že v blízké době k nám v rámci institutu dodavatele poslední instance přejde několik stovek tisíc klientů. Můžu je všechny ubezpečit, že u nás mají absolutní prioritu a budeme se jim věnovat přednostně,“ vysvětlil Zápotočný.

Upozornil, že ceny budou vyšší. „Je třeba počítat s tím, že ceny budou reflektovat současné dění na trhu, protože pro nové klienty, kteří k nám přicházejí v rámci institutu DPI, budeme muset elektřinu a plyn nakoupit na trhu za aktuální ceny, které nejsou zrovna přívětivé,“ řekl Zápotočný.

Ke klidu klienty vyzývá také Energetický regulační úřad (ERÚ). „Spotřebitelé v tuto chvíli nemusejí nic dělat, nemusejí nikam volat nebo chodit na pobočky. Jejich dodavatel poslední instance se jim ozve sám během několika dní. Dostanou od něj základní informace a oznámení o ceně, za kterou jim bude energie dodávat,” uvedl předseda Rady ERÚ Stanislav Trávníček.

Zákazníci Bohemia Energy mají na změnu půl roku, musí počítat se zdražením

Ekonomika

„Běžně takové vyrozumění probíhá do pěti dnů. Tentokrát se však ukončení činnosti týká jednoho z největších tuzemských dodavatelů. Je tedy velmi pravděpodobné, že bude docházet k drobným zpožděním, než dodavatelé poslední instance stihnou informovat všechny zákazníky,“ uvedl předseda Rady ERÚ Stanislav Trávníček.

Že se o zákazníky postará, slibuje také ČEZ. „Chceme všechny odběratele na našem distribučním území ujistit, že se o ně v případě problémů jejich dosavadního dodavatele postaráme. ČEZ je na svou roli dodavatele poslední instance připraven. Už jsme tento úkol v minulosti plnili mnohokrát a vždy jsme tuto situaci zvládli a zákazníci s námi byli spokojeni,“ sdělil Právu mluvčí ČEZ Roman Gazdík.

Majitelem Bohemia Energy je 32. nejbohatší Čech s majetkem 7,3 miliardy

Ekonomika

„Institut dodavatele poslední instance zajišťuje, že začneme dodávat elektřinu postiženým zákazníkům. I proto už nyní navyšujeme kapacity na našich call centrech a v našem zázemí tak, abychom byli schopni co nejlépe a nejdříve zvládnout všechny úkony, které s náhlým přechodem zákazníků z krachujících společností k nám souvisí. Nebude to jednoduché, ale děláme vše, abychom to zvládli,“ vysvětlil.

„Spojíme se s vámi sami. Rozumíme, že to není jednoduché, ale nemusíte se bát, že byste byli od dodávek elektřiny odstřiženi. Naši lidé, naše call centra i naše pobočky pracují na maximum. Nemusíte nám volat ani chodit na naše pobočky,“ dodal Gazdík.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám