Článek
„Letěli jsme Ryanairem z Prahy do Zadaru. Potřeboval jsem k naší skupince narychlo připojit nezletilého kamarádova syna, abychom seděli pohromadě. Volal jsem na infolinku Ryanairu, kde mi řekli, že všechno vyřídím na letišti,“ popsal Novinkám svou zkušenost z letních prázdnin Jiří Procházka z Prahy.
„Na letišti mi ale u přepážky oznámili, že nemáme provedený online check-in, takže jsem za odbavení čtyř osob musel na místě zaplatit pět a půl tisíce korun,“ dodal.
Se skřípením zubů poplatek zaplatil, aby ostatním nekazil dovolenou. Zkontrolovat pasy a vytisknout palubní vstupenky trvalo pracovníkovi na letišti sotva minutu.
Novinkám se firmu nepodařilo zkontaktovat, v Česku ji nezastupuje žádný mluvčí. Internetové stránky Ryanairu nicméně potvrzují, že dopravce si za odbavení cestujícího na místě účtuje 55 eur čili 1340 korun. Při letech z Velké Británie je to 55 liber, což je v přepočtu ještě více – 1540 korun.
To jsou částky, které odpovídají cenám nejlevnějších letenek.
Ryanair takto nejedná sám. Poplatek za odbavení na letišti si účtují i maďarský Wizz Air (40 eur, 970 Kč) a německé Eurowings (20 eur, 490 Kč). U posledně jmenované firmy případně pasažér zaplatí pět eur, tedy 120 korun, pokud si vyžádá odbavení na letišti už při rezervaci letu. Záleží i na tarifu letenky, u těch dražších se neplatí.
Klasické aerolinky odbavení on-line také nabízejí. Cestující si ušetří frontu, případně si mohou vybrat místo. Pokud se chce ale pasažér odbavit s pasem a kufrem u přepážky, jak býval zvyklý, je odbavení většinou zdarma.


