Hlavní obsah

Rekonstrukce Barrandovského mostu zrychlí. Skončí ještě letos

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Třetí a čtvrtá etapa oprav Barrandovského mostu, nejvytíženější komunikace v metropoli, se ze dvou let sloučí do jednoho a rekonstrukce tak skončí ještě letos do konce letních prázdnin. Práce na severním mostu ve směru na Smíchov začnou 11. března. Na tiskové konferenci to v úterý oznámili náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) a místopředseda představenstva TSK Josef Richtr.

Foto: Novinky

Barrandovský most

Článek

Sloučení obou etap podle Hřiba představuje velkou výzvu. „Tato uzavírka mostu bude mít významný dopad do pražské dopravy, významnější než dosavadní dvě etapy,“ vzkázal motoristům.

Náměstek ale věří, že se to vyplatí. „V konečném důsledku je ten zvolený postup správný. Ušetříme jeden rok, dojde ke zkrácení uzavírek,“ poznamenal s tím, že díky zkušenostem z dřívějška by se i tentokrát mohlo vše obejít bez zásadnějších komplikací. Rekonstrukce po etapách běží od roku 2022. Žádná kalamita na vozovkách nenastala.

Konkrétní dopravní opatření, která letos akce přinese, chce představit Technická správa komunikací (TSK) na speciální tiskové konferenci 21. února. „V tuto chvíli víme, že v provozu zůstanou tři jízdní pruhy v obou směrech jako v minulých etapách,“ uvedla v úterý mluvčí TSK Barbora Lišková. Správa komunikací chystá k omezením informační kampaň, využije při ní podobné prostředky jako loni.

Příprava rekonstrukce Barrandovského mostu uzavře chodník a cyklotrasu

Domácí

Richtr řekl, že třetí etapa by měla být hotová v červnu. Na ni plynule naváže čtvrtá, poslední. Podle Hřiba město počítá s tím, že se všechno stihne do konce prázdnin.

„Ale stále jde o rekonstrukci, dobrodružství plné překvapení. Je důležité mít na paměti, že jsme závislí na počasí,“ uvedl Hřib.

Přípravné práce před samotnou akcí finišují. „V současné době probíhají přípravné práce. Zvedání ložisek, překládky některých telekomunikačních kabelů, odebereme vzorky z vrtů, abychom měli přesné informace,“ přiblížil Richtr, co se v současné době děje na Barrandovském mostě.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Tvoří ho dvě větve, a to jižní, po které jedou auta ve směru ze Smíchova na Braník, a severní, po které se jezdí v opačném směru. Průjezdné by během oprav měly zůstat tři jízdní pruhy ve směru z Braníku na Smíchov.

Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy trvá jen část roku. Práce vyjdou za celé období na 594,5 milionu korun.

Sloučením etap původně naplánovaných na tento a příští rok do letoška se silničáři chtějí vyhnout dopravním omezením v roce 2025.

Aut v Praze opět přibylo, nejvytíženější je Barrandovský most

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám