Hlavní obsah

Radiokomunikace za 311 Kč

Novinky, Bedřich Choděra, Právo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Také ve čtvrtek pražská burza posílila. I když tempo růstu poněkud polevilo, objem obchodů zůstal stále vysoký. "Největší zájem byl o telekomunikační tituly," sdělil Právu Michal Semotan z J&T Banky. Vysoký byl přírůstek kursu zvláště u Českých radiokomunikací (2,71 procenta na 311 Kč), poněkud menší u Českého Telecomu, který zpevnil o 0,73 procenta na 289,60 Kč.

Foto: Jaroslav Beneš

Ilustrační foto

Článek

Patrik Komárek z makléřské firmy Cyrrus soudí, že nové roční maximum Radiokomunikací nemusí být posledním slovem investorů, neboť prostor k růstu u tohoto titulu nebyl ještě zdaleka vyčerpán. Naproti tomu u Českého Telecomu bude podle něj cesta vzhůru lemována odporem prodejců a potrvá mnohem déle. Významněji posílil ještě Philip Morris a i Unipetrol se prodral k hranici 65 Kč. Index PX 50 ve čtvrtek vzrostl o 0,31 procenta na 644,5 bodu.

Obchodování na evropských burzách ovlivnily výsledky finské Nokie. Světová jednička ve výrobě mobilů oznámila, že její hospodaření ve třetím čtvrtletí ovlivnil slabší dolar a že ve čtvrtém čtvrtletí očekává pokles zisku. Po zprávě její akcie klesly o čtyři procenta, později se však ztráta zmírnila. Oslabil také největší světový výrobce ekonomického softwaru, německý SAP, a to o 2,2 procenta, přestože dosáhl očekávaných výsledků.

Velký propad o 14,4 procenta zaznamenala na amsterodamské burze nizozemská firma Van der Moolen, která je jedním ze čtyř členů na newyorské burze obviněných z nedovolených praktik. NYSE v noci na čtvrtek informovala, že tyto firmy podrobí disciplinárnímu řízení a asi je potrestá pokutou. Listy Wall Street Journal a New York Times napsaly, že hříšníky jsou firmy Van der Moolen, LaBranche & Co., Spear z banky Goldman Sachs, Leeds & Kellogg, divize banky Fleet Boston Financial a Bear Wagner ze skupiny Bear Stearns.

NYSE uvedla, že některé firmy občas proti pravidlům obchodovaly před přijetím obchodních příkazů, jindy zase vyřizovaly obchodní příkazy klientů přes vlastní účet namísto zobchodování jednotlivých příkazů navzájem, a tím zákazníky poškodily.

Související témata:

Výběr článků

Načítám