Článek
„Rekordní srpnové prodeje naznačily, že každoročně nejsilnější prodejní sezona začala letos dřív. Lidé prostě auta obměnit potřebují,“ uvedl generální ředitel Auresu Petr Vaněček. Připomněl také, že po záříjovém boomu se prodeje stabilizují.
Výhodou pro kupující jsou ceny, které meziměsíčně poklesly o 2,5 procenta na průměrných 299 tisíc korun za ojetý vůz. Poprvé od letošního dubna tak spadly pod třísettisícovou hranici. Meziročně jsou však ojetiny dražší. Oproti loňskému září je letos jejich průměrná cena vyšší o bezmála osm procent.
Žádný signál, že by ceny měly dlouhodobě klesat, podle Vaněčka vidět není. Zejména kvůli zdražování na primárním trhu, jehož příčinou je hlavně ukončení výroby levnějších modelů se spalovacími motory a jejich nahrazování dražšími hybridy či elektromobily.

Mezi prodanými ojetými vozy sice i v září stále vedly naftové motorizace s podílem 50,4 procenta, ovšem ještě loni byl podíl dieselů téměř 53 procent. Postupně tak ztrácejí svou dominanci na úkor benzinových motorizací. Posilují také elektromobily, se zářijovými 1 264 vozy se dostaly na 1,8 procentní podíl na trhu.
Čínské značky jsou v Evropě několik let na vzestupu a v posledním roce dorazil tento trend i do Česka. Jejich podíl se zvýšil z loňských 1,9 procenta na 2,8 procenta. V současnosti je na českém trhu okolo 20 čínských značek.