Článek
Dopravce si u antimonopolního úřadu stěžoval na příliš velké zvýšení poplatků v ceníku s platností od 30. března 2025 do 28. března 2026. Upozorňoval na podhodnocení předpokládaného počtu odbavených cestujících, z něhož se odvíjí způsob výpočtu nákladů, na zavedení poplatků za emise oxidu dusíku a také na zvýšení poplatků za použití odbavovací přepážek.
Kritizoval i slevy za samoobslužné odbavení zavazadel, jež podle něj diskriminují nízkonákladové aerolinie, které kvůli svým technickým možnostem samoobslužné odbavení nevyužívají.
Námitky Ryanairu zamítl v březnu ÚOHS už v prvním stupni, proti jeho rozhodnutí podal dopravce rozklad. Ani předseda Mlsna argumenty dopravce nevyslyšel a potvrdil rozhodnutí svého úřadu.
„Úřad se otázkou dopravcem namítané diskriminační povahy slevy za užití samoobslužného odbavení cestujících podrobně zabýval. Definoval pojmy přímé a skryté diskriminace a zvážil, zda skutečnost, že zařízení pro samoobslužné odbavení není vybavené platebním terminálem, způsobuje diskriminaci dopravce. Na základě toho dospěl k závěru, že sleva za užití samoobslužného odbavení nemá diskriminační povahu,“ uvedl úřad ve zprávě.
Rozhodnutí předsedy ÚOHS je pravomocné, Ryanair jej může napadnout správní žalobou u Krajského soudu v Brně.