Hlavní obsah

Perličky z pojišťoven: Sousedovi vadí česnek, žena se zamotala do řetězu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pojišťovny nemívají nouzi o kuriózní hlášení nehod svých klientů. Končící rok v tom nebyl jiný. „Jedu lesem, pohoda, auto brumly-brumly. Najednou prase zleva dus-dus. A za ním druhé větší dus-dus-dus. Já na ně blik-blik, tútú. Brzdím uí-uí. Do třetího vrazím buch! Dus-dus-kvík-kvík a pak už jen ticho,“ popsal expresivně pojišťovně Uniqa srážku s divokým prasetem nejmenovaný řidič.

Foto: Profimedia.cz

Jeden z klientů hlásil auto poškozené od kozla. Ilustrační foto

Článek

Další klient líčil spory se sousedem. „Říkal mi, že mám ohlásit škodu, co jsem mu způsobil. No, tentokrát je to fér. Ty větve z mého stromu spadly na jeho auto. Ale dávejte si na něj pozor. Jemu se furt něco nelíbí. Na jaře reklamoval, že okvětní lístky z mé třešně za větru narušují zeleň jeho trávníku, a v létě si zase stěžoval, že jak často grilujeme, z naší parcely pořád cítí česnek a bolí ho z toho žlučník,“ uvedl.

Nikdo další, ani kozel, újmu neutrpěl
hlášení klienta Kooperativy

V Kooperativě zase řešili poškození auta neobvyklým viníkem. „Slyšel jsem velké rány do plechu, vyšel jsem před dům a zjistil jsem, že mi kozel trká do auta. Naštěstí se jednalo pouze o poškozené plechy, nikdo další, ani kozel, újmu neutrpěl. Přesto se škoda vyšplhala na sto tisíc korun,“ popsal klient.

Podle mluvčího Kooperativy Milana Káni se perličky občas najdou i v lékařských zprávách. „Včera ho klovl kohout pod pravé koleno, při snaze nakopnout kohouta pacient trefil nohou králíkárnu – zlomenina palce pravé nohy, sádra,“ stálo v jedné z nich.

Samostatnou kapitolou jsou úrazová hlášení během Vánoc. Například klientce Generali České pojišťovny se při zdobení stromku zamotala noha do světelného řetězu. „Následně upadla, podvrtla si kotník, a ještě na ni spadl i ten stromeček,“ doplnila mluvčí pojišťovny Monika Majerčíková.

A přidala hned další: „Klient kousl do vánoční ozdoby, protože si myslel, že je to čokoláda. Vylomil si dva přední zuby a musel na pohotovost. “

V procesu likvidace pojistné události klienti Allianz nahrávají do její aplikace dokumenty ke škodě. „Měli jsme klienta, který je k nám nahrát nechtěl, umístil je na vlastní doménu, takže kromě policejního protokolu, jsme si mohli pustit nejen video z místa činu, ale také hudební doprovod,“ popsala lehce bizarní historku mluvčí pojišťovny Marie Petrovová.

Častěji odhalují podvody

Podle expertů letos vzrostl počet odhalených pojišťovacích podvodů, meziročně zhruba o polovinu. Týkají se hlavně pojištění vozidel, ale i pojištění osob.

Pojistné podvody odhalí i fotky na internetu

Finance

Pojišťovny na odhalování podvodníků spolupracují. Pomáhá jim také sofistikovaný software, který dokáže upozornit na to, že v daném případě je něco v nepořádku.

„Pracuje totiž s databází, ve které jsou typické situace, kdy k pojistným podvodům nejčastěji dochází. A pokud jim nahlášený případ odpovídá, tak na něj upozorní. Pak už záležitost přebírají vyšetřovatelé škod. Mají hodně zkušeností a umí si všimnout i drobnosti, kterou třeba podvodník opomenul,“ podotkl David Poes ze životní pojišťovny Youplus.

Existují i programy, které umí z klientovi řeči vyhodnotit, jestli lže, nebo ne. Roli hraje například to, že u sdělení určité informace znervózní. Důležitá je rovněž intonace či pauzy v řeči.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám