Hlavní obsah

Oblečení zlevnilo až o 80 procent

ČESKÁ REPUBLIKA

Obchody nasadily na letní zboží slevy, které v některých případech dosahují až 80 procent. Týkají se zejména oblečení, ale i sportovního či kempingového vybavení. Důvodem výrazných slev je podle obchodních řetězců snaha o vyprázdnění skladů.

Foto: Jiří Smutný

Bára Bukovinová, 6. ročník, kytara

Článek

"Letní výprodej ještě běží a potrvá do vyprodání zásob," řekla mluvčí řetězce Carrefour Jana Havlíčková. "Jde o dámský, pánský a dětský textil, obuv, kempingové vybavení, sportovní pomůcky, zahradní nábytek a některé elektrospotřebiče", dodala.

Nyní nabízíme zákazníkům až sedmdesátiprocentní slevy na veškerý jarní a letní textil, uvedla mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková. Zákazníci mají podle ní nejvíce zájem o letní zboží, tedy o trička, plavky a ostatní letní oděvy.

Na konci srpna jsou slevy na letní zboží více než 80 procent, upozornila mluvčí firmy C Hana Raková. Slevy podle ní potrvají do vyprodání zásob. V hypermarketech Hypernova a Albert budou i v první polovině září slevy na výrobky pro Sport a zahradu. Slevy se všeobecně pohybují v rozsahu 30 až 60 procent, doplnila mluvčí společnosti Ahold ČR Petra Režná.

Druhé kolo výprodejů

Obchody s oblečením a obuví začaly ceny zboží snižovat už v červnu, slevy postupem času narůstají. Zatímco na začátku léta byly 30 až 50 procent, nyní jsou mnohem vyšší. Letní boty se dají pořídit za 200 korun, značkové tričko také za 200 korun. Letní zboží je proto stále žádané, protože jen tento týden ¨dosahují teploty až trřiceti stupňů.

V obchodech Marks and Spencer probíhá nyní druhé kolo výprodejů, podle mluvčí firmy Renaty Fišerové jde o doprodej zboží z pozdní letní kolekce a slevy jsou do 75 procent. "Výprodeje pořádáme s ukončením každé kolekce a smyslem je rychlá obměna staré kolekce za novou," upozornila. 

Zájem o zlevněné zboží je veliký a je souběžný se zájmem o kolekci novou, míní Fišerová. "Záleží to velmi na počasí, celkově je ale zájem o slevy vždy," poznamenala Raková.

Slevy zvyšují jindy bídné letní tržby

Kromě toho, že se obchodníci snaží zlevněným zbožím vyprázdnit sklady pro podzimní a zimní kolekce, chtějí si jimi i zvýšit tržby. Ty v létě vždy klesají. Středeční čísla Českého statistického úřadu o tržbách v maloobchodě potvrdila, že jen za červen, kdy slevy teprve začínaly, vzrostly obchodníkům s oblečením tržby o 20 procent v porovnání s loňským červnem, kdy slevy začínaly až v červenci.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám