Článek
Odložení plateb má podle automobilky podpořit krátkodobou finanční rezervu a dodavatelé na nabídku nemusí přistoupit. V některých případech by se platby za červen posunuly do poloviny srpna, případně až do září.
Společnost čelí vážným finančním problémům, připomíná agentura Reuters. V posledním finančním roce, který skončil letos v březnu, vykázala čistou ztrátu 4,5 miliardy dolarů (v přepočtu 95 miliard korun). Po zaplacení provozních nákladů a investic jí v nynějším čtvrtletí bude chybět zhruba 3,8 miliardy dolarů (80 miliard korun).
Zavírají a propouští
Nový generální ředitel Ivan Espinosa v dubnu oznámil plány restrukturalizace, které zahrnují uzavření sedmi továren a celosvětové propuštění 15 procent zaměstnanců. Cílem je do dvou let ušetřit až 500 miliard jenů (73 miliard korun).
E-maily také ukazují, že Nissan usiluje o zvýšení finanční rezervy o 150 milionů eur (3,7 miliardy korun) prostřednictvím odložení plateb ve druhém čtvrtletí.
Automobilka spolupracuje s bankou HSBC, která v některých případech provede platbu dodavatelům ihned a Nissan jí později částku splatí s úrokem. Mezi oslovené partnery podle Reuters patří i britské pobočky společností ManpowerGroup a Mitsui O.S.K. Lines.

Všechny tři hlavní ratingové agentury snížily hodnocení dluhopisů Nissanu na spekulativní úroveň. Další zhoršení ratingu by mohlo ohrozit schopnost firmy získávat financování, varovala automobilka v poslední finanční zprávě.
Firma se potýká se slabým prodejem v Číně a ve Spojených státech. Minulý měsíc oznámila, že ve snaze zlepšit hospodaření zruší dalších 11 tisíc pracovních míst. Po zahrnutí propouštění ohlášeného v loňském roce by tak ve firmě mělo zaniknout celkem 20 tisíc míst.