Hlavní obsah

Německo přispěje na nákup elektromobilů až 40 procent ceny. Zájem je rekordní

Novinky, bož

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německo v rámci koronavirového balíčku na podporu ekonomiky zvýšilo maximální státní příspěvek na nákup elektromobilu z 3000 na 6000 eur (přes 160 tisíc korun). Efekt to přineslo záhy. Zájem o tuto prémii byl v červenci nejvyšší v historii – přihlásilo se o ni dvacet tisíc zájemců. Informoval o tom server listu Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Foto: Jan Handrejch, Právo

V areálu ÚJV v Řeži u Prahy byl 10. prosince 2018 slavnostně otevřen nabíjecí stojan pro elektroauta jež je poháněn z vodíkové stanice.

Článek

Od začátku roku do konce července se sešlo 69 606 žádostí o státní příspěvek na nákup elektromobilu. To představuje meziroční nárůst o 79 procent.

Vlastní prémii na nákup elektromobilu Berlín od července do konce roku 2021 navýšil z až 3000 na až 6000 eur (přes 160 tisíc korun), další až 3000 eur (80 470 korun) navrch Němcům přispěje ještě výrobce. Tato částka se nemění.

Podle ceníku portálu Energieheld.de nejlevnější model elektrického automobilu vychází na 21 800 eur (571 923 korun). U elektromobilů s cenou do 40 tisíc eur přitom kupec dostane právě nejvyšší možný příspěvek, ve výší 6000 od státu a 3000 od výrobce. Celkem tedy 9000 eur, což u zmíněného nejlevnějšího modelu představuje více než 41 procent ceny.

Zelená cesta z krize. Rakušané a Němci výrazně navýší příspěvek na nákup elektromobilu

Ekonomika

Nejdražší elektromobily podle zmíněného cení vychází na 79 900 až 91 tisíc eur (2 až 2,4 milionu korun). Na tyto modely však už kupující žádný příspěvek nedostanou. Stát totiž stanovil na prémii limit pořizovací ceny vozu 65 tisíc eur (1,7 milionu korun).

Při nákupu vozů, které stojí 40 až 65 tisíc eur, se lze přihlásit o příspěvek ve výši 5000 eur od státu a 2500 eur od výrobce, celkem tedy 7500 eur. Státního příspěvku se dočká i zájemce o nejznámější značku elektromobilu, legendární Tesly.  U Modelu 3 s katalogovou cenou 54 800 (1,44 milionu korun) by se kupující ještě vešel do limitu a příspěvek od státu a výrobce by mu pokryl necelých 14 procent ceny.

Kontroverzní podpora hybridů

Příspěvek až 4500 eur od státu a 2250 eur od výrobce mohou obdržet také kupci hybridních modelů. Podle FAZ je však podpora hybridů předmětem kritiky. Řada z nich totiž elektrický pohon téměř nevyužívá, což znamená, že jsou vůči klimatu šetrné spíše teoreticky než v praxi.

Německo rovněž v rámci balíčku investuje 2,5 miliardy eur do podpory výstavby obchodní sítě pro prodej elektromobilů a do podpory výzkumu v této oblasti. Stejnou částku investuje do podpory městské a regionální veřejné dopravy.

Reklama

Související články

Havlíček: Bez jádra to bude uhlí

Aby Česko mělo dostatek elektřiny i po roce 2040, bude muset obnovit stávající jaderné bloky v Dukovanech. Jinak nemůže splnit plán ústupu od uhelných...

Výběr článků

Načítám