Hlavní obsah

Na Slovensku pracuje na devíti kilometrech stavby silnice 39 jeřábů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Největší počet stavební techniky se na Slovensku momentálně používá na stavbě rychlostní silnice R2 Kriváň–Mýtna v Banskobystrickém kraji. Mluvčí Národní dálniční společnosti (NDS) Eva Žgravčáková informovala, že na tomto úseku pracuje 39 jeřábů, z nichž je 25 kolových a 14 věžových.

Na estakádě na Slovensku pracuje 39 jeřábůVideo: Národná diaľničná spoločnosť

 
Článek

Zmíněný devítikilometrový úsek rychlostní silnice vede v náročném terénu a říká se mu také silnice vedoucí v korunách stromů.

„Tento úsek je velmi bohatý na mosty a staví se zde nejdelší estakáda. Staví se základy, pilíře, zárodky lamel, samostatné lamely, nosní konstrukce, pokládka výztuže a betonáž,“ přiblížila mluvčí.

Začátek úseku R2 Kriváň–Mýtna navazuje na úsek Pstruša–Kriváň a jeho konec se před Mýtnou napojí na tzv. novohradskou větev R2 Mýtna–Lovinobaňa–Tomášovce, který byl dán do užívání motoristům loni v prosinci.

Celý úsek by měl být v provozu v roce 2025. Po jeho dokončení mohou motoristé jezdit ve čtyřech pruzích z Bratislavy až do Lučence. Nová rychlostní komunikace rovněž odlehčí okolním obcím i silnici první třídy od tranzitní dopravy.

Dálnice do Vídně by u Nových Mlýnů mohla vést nad vodou

Domácí

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám