Hlavní obsah

Mýto na německých dálnicích se odkládá

Novinky, bož

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mýtné pro osobní auta v Německu zavedou nejdříve v polovině roku 2020. Ve středu to uvedly regionální deníky z mediální skupiny Funke. Původně mělo být mýtné pro osobní vozy spuštěno již v roce 2019. Výběrové řízení však neprobíhá tak hladce, jak se předpokládalo.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Mýtné pro osobní auta v Německu zavedou nejdříve v polovině roku 2020. Ilustrační snímek

Článek

Ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) ohledně termínu spuštění mýtného systému mlží. Nechal se pouze slyšet, že přijde ještě v „tomto volebním období“. Více k tomu Scheuer neřekl, dodal list Neue Ruhr Zeitung.

Volební období přitom končí v roce 2021. Původní termín byl rok 2019. Podle zdrojů mediální skupiny Funke kabinet nepočítá se spuštěním před polovinou roku 2020.

Původně se navíc počítalo s příjmy z mýtného 481 miliónů eur (12,18 miliardy korun) za rok 2019 a 484 miliónů (12,26 miliardy korun) za rok 2020. Nyní lze počítat pouze s 242 milióny (6,3 miliardy korun) za druhou polovinu roku 2020, v rozpočtu tak bude chybět z původně plánovaných příjmů 723 miliónů eur (18,14 miliardy korun).

Poplatek 2,5 až 25 eur

Výše mýtného se podle schválených plánů bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství emisí. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (zhruba 63 až 633 korun), dvouměsíční od 7 do 50 eur (177 až 1266 korun). Nejdražší roční mýtné přijde na 130 eur (3292 korun).

Německým řidičům bude mýtné kompenzováno slevou na dani z motorových vozidel. Proti tomu se bouřily ostatní země EU včetně Česka, které to považují za diskriminaci. Německo přitom jako jedna z mála zemí dosud nemělo zpoplatněné používání dálnic osobními vozidly.

Scheuerův předchůdce na ministerstvu dopravy Alexander Dobrindt (CSU) kromě toho hovořil o zavedení systému celoevropského mýtného. Cílem německé vlády podle něj je „společný, interoperabilní mýtný systém bez národních bariér“. [celá zpráva]

Reklama

Související články

Němci chtějí zavést celoevropské mýtné

Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt (CSU) chce zavést systém celoevropského mýtného. Informoval o tom list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Německo už...

Rozhodnuto. Za německé dálnice se bude platit

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za použití německých dálnic, což platí i pro cizince. O zavedení mýtného v pátek rozhodl německý parlament....

Výběr článků

Načítám