Článek
„Zvyšování cen, úpravy cen a podobné věci jsou součástí našeho souboru nástrojů. Uděláme to, když to bude dávat smysl,“ řekl Norström. Za jak dlouho by Spotify chtělo ceny zvýšit, neuvedl.
Spotify začalo zdražovat předplatné nazvané Premium před dvěma lety. V Česku v současné době rozesílá předplatitelům e-maily s novými tarify. Ten individuální podražil z 169 na 185 korun.
Cena studentského tarifu stoupla z původních 89 korun na 97 korun. Tarif Duo pro dva lidi pak stojí 249 korun, o 20 korun více než dosud. Balíček Family, který může využívat až šest osob, podražil o 30 korun na 299 korun měsíčně.
Firma díky zdražování loni poprvé zakončila rok v zisku. To ocenili i investoři. Její akcie obchodované na newyorské burze stouply od počátku letošního roku o 51 procent. V pátek uzavřely obchodování těsně pod hranicí 693 dolarů (14,7 tisíce korun) za akcii.
Službu podle dat, která Spotify publikovalo v červenci, měsíčně aktivně využívá 696 milionů lidí. Počet předplatitelů meziročně stoupl o 12 procent na 276 milionů.
Norström nicméně věří, že firma může získat daleko více platících zákazníků. „Můžeme si dojít pro miliardu? Myslím, že to rozhodně není nemožné. Určitě je to cíl,“ prohlásil.