Hlavní obsah

Most u Olbramovic podrobili po opravě zátěžové zkoušce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Střední Čechy

Na frekventované silnici mezi Benešovem a Táborem u Olbramovic byl během čtvrtka omezen provoz. Technici tady provádějí zátěžovou zkoušku na mostě, který musel být kvůli poškození opravován. Doprava pod mostem byla svedena do dvou užších pruhů a řidiči mohli jezdit jen padesátikilometrovou rychlostí. Na most se hodinu nesmělo vůbec.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Zátěžový test mostu na obchvatu Olbramovic na Benešovsku.

Článek

Most přes obchvat Olbramovic byl poškozen přesně před rokem. Řidič nákladního auta převážel bagr. „Špatně odhadl jeho výšku a ramenem bagru poškodil tři nosníky mostu,“ uvedl na místě mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Během loňského podzimu silničáři most opravili a nyní je potřeba zkontrolovat jeho stav. „Najela na něj čtyři nákladní auta naložená kamením, každé váží 32 tun. Velmi přesně na desetiny milimetru se laserem měří průhyb mostu a také, jak se narovnává do původní geometrie,“ řekl Novinkám a Právu Rýdl, podle něhož se most při takové zátěži prohne řádově o několik milimetrů.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Technici měří průhyb mostu pod nákladem 128 tun.

Provoz na silnici I/3 byl kvůli testu omezen až do čtvrtečních odpoledních hodin. Dopravu na hlavním tahu mezi Prahou a jihem Čech to ovlivnilo jen nepatrně. Žádné delší kolony se netvořily, protože tou dobou byl provoz slabý.

„Samotná naložená auta tady musí stát půl hodiny a další půlhodinu tady pak ještě nikdo nesmí projet,“ upřesnil stavbyvedoucí Ondřej Svoboda.

I po otevření mostu budou technici s měřicím vozem kontrolovat různá nainstalovaná čidla a zaznamenávat hodnoty. Zhruba do měsíce by pak měl být k dispozici protokol z testu, který ukáže stav mostu. Smyslem je potvrdit adekvátní nosnost nadjezdu po provedené opravě a životnost stavby.

„Stavíme mosty tak, aby byla jejich životnost sto let,“ dodal Rýdl. Náklady na loňskou opravu byly 2,8 milionu korun, podle Rýdla by je měla po nehodě nákladního auta s bagrem hradit pojišťovna.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Most u Olbramovic byl vloni poškozen bagrem, nyní se musí znovu testovat po opravách.

Obchvat Olbramovic byl dokončen vloni a je součástí silnice I/3 od Benešova na Tábor. Denně tudy projede kolem 19 tisíc aut, z toho zhruba pětina jsou nákladní vozy. Obce na této trase si stěžují na velmi silný provoz a mnohé žádají rychlé dokončení chybějícího úseku dálnice D3 směrem na České Budějovice.

„Nyní začínáme se stavbou na jihu Čech a akcelerujeme s přípravou úseku ve Středočeském kraji. Realizace pěti středočeských úseků by měla začít v roce 2027,“ předpokládal Rýdl. Celá dálnice od Prahy k rakouským hranicím by měla být hotová v roce 2031.

Rameno bagru narazilo do mostu na D11. Záběry ukazují, jak se zarylo do betonu

Krimi

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám