Článek
Celkem má stát v plánu opravit 21 úseků, začne se na pěti. "Projektové a přípravné práce směřují k zahájení stavebních prací v červenci 2012, a to za předpokladu bezkolizního průběhu stavebních řízení a výběrového řízení na zhotovitele stavby," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
Pokud by se tedy některý z účastníků řízení odvolal, stavba by se dál odkládala.
ŘSD chce na modernizaci dálnice utratit peníze z dotace EU, kterou dostala na stavbu úseku D8, který ale nedokončila včas. EU to dovolila. Rekonstrukce ale musí být dokončena do konce roku 2015.
Nejdále je příprava úseků Šternov - Psáře, Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava, Lhotka - Velká Bíteš a Velká Bíteš - Devět Křížů v celkové délce 39 km.
Dálnice v rekonstruovaných místech dostane nový povrch, modernější budou například i svodidla.
Dálnice je v havarijním stavu
Oprava D1 se plánuje už několik let, zatím se ale s pracemi nezačalo, povrch silnice je tak rok od roku horší. Na některých úsecích je dokonce kvůli nerovnému povrchu vozovky doporučena rychlost 80 kilometrů v hodině.
Letos v červnu se v předjížděcím pruhu v betonových blocích vytvořil deseticentimetrový schod a několik řidičů si o něj zničilo auta. Oprava trvala několik dní. [celá zpráva]