Článek
Na tato auta je možné nově uplatnit odpočet DPH a jejich prodej tak narostl téměř o polovinu, lidé jich loni koupili 26 734.
Nejprodávanější značkou osobních aut byla, podobně jako předchozí roky, mladoboleslavská Škoda Auto. V ČR prodala 64 500 vozů, prodej jí tak klesl o 9,6 procenta, přesto si udržela téměř polovinu trhu (48,5%) s novými osobními auty.
Druhou nejprodávanější značkou byl Volkswagen s odbytem 9098 vozů, následoval Peugeot, který prodal 6309. Čtvrtý byl Ford s prodejem 6047 vozů a pátý Renault s odbytem 6000 osobních vozů.
Prodej nových aut v roce 2004 | ||||
pořadí | značka | podíl na trhu nových prodaných vozů(v%) | počet prodaných vozů 2004 | počet prodaných vozů 2003 |
1. | Škoda | 48,51 | 64 500 | 71 375 |
2. | Volkswagen | 6,84 | 9098 | 7640 |
3. | Peugeot | 4,74 | 6309 | 8732 |
4. | Ford | 4,55 | 6047 | 6580 |
5. | Renault | 4,51 | 6000 | 9143 |
6. | Hyundai | 3,71 | 4931 | 4902 |
7. | Opel | 3,24 | 4302 | 6325 |
8. | Toyota | 3,02 | 4010 | 4157 |
9. | Citroën | 2,58 | 3436 | 4493 |
10. | Seat | 2,22 | 2946 | 3105 |
Zdroj: Svaz dovozců automobilů |