Hlavní obsah

Leo Express připojil své komerční spoje k systému OneTicket

1:41
1:41

Poslechněte si tento článek

Do systému OneTicket, jednotného tarifu pro železniční dopravu v Česku, se od 15. června na komerčních dálkových linkách připojil také Leo Express. Dopravce tak následuje České dráhy a RegioJet, které již OneTicket uznávají. Dosud bylo možné využít OneTicket pouze u regionálních spojů Leo Express Tenders.

Foto: Leo Express

Ilustrační foto

Článek

„Naším cílem je vždy co nejjednodušší přístup cestujících do vlaků Leo Express. Tím se zvýší atraktivita nejenom spojů Leo Express, ale celé železniční sítě v České republice,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel společnosti Peter Köhler.

„Tento krok posiluje naši snahu o co největší propojenost a jednoduchost v železniční dopravě. Cestující už nemusí řešit vlakem kterého dopravce jedou – stačí jim jedna jízdenka. Věříme, že právě takové kroky dělají z veřejné dopravy skutečně moderní a přívětivou službu,“ dodal Jan Paroubek, pověřený řízením státního podniku CENDIS, který systém provozuje.

Ceny jízdenek Leo Express v rámci OneTicket se budou odvíjet od konkrétní ujeté trasy, ceny místenek, které jsou na komerčních spojích povinné, pak vyjdou v závislosti na zvolené třídě od 50 do 400 korun.

Cestující má dvě možnosti: buď si na oneticket.cz zakoupí jízdenku s místenkou přímo na konkrétní spoj, nebo zvolí kilometrickou jízdenku a následně může využít komerční spoj Leo Express, což je ale podmíněno místenkou, takže bude rozhodovat aktuální kapacita vlaku.

Systém OneTicket vznikl v roce 2020. Služba nabízí univerzální vlakové jízdenky, takže cestující může cestovat na jeden doklad libovolnými spoji při cestě s více dopravci. Do systému jsou zapojení hlavní železniční dopravci včetně Českých drah, Regiojetu, Arrivy, LeoExpressu či společnosti GW Train.

Výběr článků

Načítám