Článek
"Polsko je zajímavý trh, kam lze přinést úplně nový standard kvality a v horizontu dvou let na něj chceme vstoupit," sdělil majitel společnosti Leoš Novotný.
Leo Express se v této souvislosti spojil s významným polským dopravcem a pracuje na licenci, kterou by rád získal do dvou let. “Do té doby budeme využívat železniční licenci a certifikát polského partnera,” dodal Novotný, aniž blíže specifikoval další informace o polském dopravci.
Od úterý navíc Leo Express prodloužil trasu svých souprav, které budou nově zajíždět až do Karviné. Každý den bude jeden spoj vyjíždět v 6.08 z Karviné. Další spoj ve 4.08 bude jezdit ve všední dny a v sobotu. Kromě Karviné bude vlak stavět i v Dětmarovicích.
„Od začátku roku roste obsazenost našich vlaků, ta se nyní pohybuje kolem 70 procent,“ sdělil Novotný. „Právě proto jsme se rozhodli nabídnout své služby i lidem z Karviné a okolí.“ Mezi Prahou a severní Moravou jezdí denně devět spojů.
V hledáčku Přerov
V plánu je podle Hofmanové mimo jiné od nového prosincového jízdního řádu zavedení zastávky v Přerově. Společnost chce z toho důvodu nabídnout jeden pár spojení pro jižní Moravu, konkrétně Praha–Přerov, Hulín, Otrokovice, Staré Město. „Realizovaný výzkum potvrdil velký zájem a potenciál získání nových cestujících,“ doplnil Novotný.
Dále by měla být pro spádovou oblast Nový Jičín nově zřízena zastávka ve Studénce. Naopak soupravy by nestavěly v Pardubicích.
Změny však musí posoudit a následně odsouhlasit Správa železniční dopravní cesty.