Článek
Ferrero díky akvizici, kterou obě společnosti potvrdily ve čtvrtek, rozšíří svou nabídku a posílí růst v Severní Americe.
„V posledních letech společnost Ferrero rozšířila svou přítomnost v Severní Americe a spojila naše známé značky z celého světa s místními klenoty s kořeny v USA. Dnešní zpráva je klíčovým milníkem na této cestě,“ řekl předseda představenstva italské firmy Giovanni Ferrero.
Rodinná italská potravinářská skupina Ferrero stojí vedle Nutelly například za značkami Ferrero Rocher, TicTac nebo Kinder.
Transakcí v segmentu slaných a sladkých pochoutek přibývá. Potravinářské firmy totiž zápasí s dopady slabší poptávky v důsledku inflace a doléhají na ně i vyšší vstupní náklady. Vliv má i změna spotřebitelských preferencí směrem ke zdravějším variantám, uvedla agentura Reuters.
WK Kellogg se zaměřuje na severoamerický trh s cereáliemi včetně značek obilných nebo rýžových vloček jako Kellogg’s, Froot Loops a Corn Flakes. Výrobce se předloni oddělil jako samostatná společnost z Kellogg Company, dnes přejmenované na Kellanova, která si ponechala například značku chipsů Pringles.
Potravinářský gigant Mars loni souhlasil s akvizicí společnosti Kellanova v rámci transakce za 36 miliard dolarů (758 miliard korun), která nyní čelí antimonopolnímu přezkumu ze strany evropských regulačních orgánů.
Podle ekonomického deníku The Financial Times, který na chystanou akvizici upozornil ještě před jejím potvrzením, se WK Kellogg po vyčlenění nedařilo tak, jak se čekalo. Vývoj cen akcií zaostal za konkurenty, společnosti také roste dluh.