Hlavní obsah

Elektromobilů v nabídce bazarů přibylo, ale pořád jich je jen zlomek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Konec zimy a začátek jara bývá dobou, kdy lidé uvažují o výměně auta za novější. Oproti loňsku mají lepší výběr. V nabídce tuzemských bazarů a inzerci se minulý měsíc ocitlo téměř 110 tisíc ojetin, proti loňskému únoru o 16 procent více. Auta však byla v průměru o 15 tisíc korun dražší, i když měla najeto méně kilometrů. Cenu navýšily i elektromobily a hybridy, jichž za rok přibylo o více než dvě třetiny. Pořád však tvoří jen drobnou část celkové nabídky.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Nejčastěji nabízený elektromobil Škoda Enyaq i v bazaru většinou stojí přes milion

Článek

V únoru na trhu figurovalo 2624 elektromobilů a hybridů. Z celkového počtu 109 667 ojetin, kde nadále dominují vozy s benzinovým a naftovým pohonem, to byla jen 2,4 procenta. Meziročně ovšem šlo o skokový nárůst o 67 procent, vyplývá z analýzy společnosti Aures Holdings, provozovatele bazarů AAA Auto a Mototechna.

U čistě elektrických vozů mediánová, tedy prostřední inzerovaná, cena stoupla z takřka 790 tisíc na 935 tisíc korun. Nejčastěji šlo o tříletá auta s nájezdem 23 tisíc kilometrů. Hybridy se prodávaly ponejvíce za cenu okolo 680 tisíc korun.

„Cenový nárůst u elektromobilů je ovšem do značné míry optický klam, způsobený únorovou nabídkou zhruba šedesáti zánovních a velmi drahých elektromobilů Porsche Taycan a BMW iX,“ vysvětlil ředitel Aures Holdings Petr Vaněček.

Průměrná ojetina zdražila přes 200 tisíc

Finance

„Pokud se však podíváme na ceny masověji rozšířených modelů, jako jsou Škoda Enyaq nebo Tesla Model 3, u nich meziročně cena propadla o 300 tisíc u škodovky a 270 tisíc u Tesly 3. Elektromobily jsou tak obecně mnohem dostupnější než před rokem,“ dodal Vaněček.

Za obecně větší nabídkou aut podle něj stál i teplejší únor, který přivedl do autobazarů více lidí.

Jak Novinkám řekl Pavel Chmelík ze serveru Sauto.cz, v jejich inzerci se nabídka elektromobilů za rok zdvojnásobila a u hybridů šlo o nárůst o dvě třetiny. Nejčetněji nabízeným e-autem byla Škoda Enyaq iV, s odstupem následovaly BMW i3 a Volkswagen ID.4.  Z hybridů to byla Toyota Corolla a další modely japonské značky Rav4, C-HR a Yaris.

Typická ojetina vyjde na 215 tisíc

Když se podíváme na celkovou nabídku ojetin na trhu včetně stále drtivě dominujících spalovacích motorů, pak jejich mediánová cena stoupla o 15 tisíc korun na 215 tisíc Kč. V inzerci Sauto se nejčastěji nabízejí vozy za cenu těsně pod 400 tisíci korun a majitelé elektromobilů z druhé ruky žádají přes milion.

Co se týče modelů, na prvních třech příčkách figurují škodovky – Octavia, Fabia a Superb. Jen Octavií bylo v únorové nabídce přes deset tisíc, a tvořily tedy bezmála desetinu všech inzerovaných vozů.

V inzerci se v únoru objevilo i několik kuriozit. Z osobních aut měla nejvíc najeto osmiválcová Toyota Land Cruiser, která za třináct let stihla ujet půl milionu kilometrů a majitel za ni pořád ještě chce 600 tisíc korun.

Cenovým rekordmanem ale bylo zánovní Ferrari Monza SP1, nejsilnější ferrari, které legálně smí na silnice. Auto z roku 2020 je osazeno 6,5litrovým dvanáctiválcem o výkonu 600 kilowattů a dosud najelo jen sto kilometrů. Prodejce, který deklaruje, že má vůz skladem v Česku, za něj chce 102 milionů korun.

Prodejci ojetin zamlčují havárie. Poškození lze ale snadno zjistit, upozorňují experti

Finance

Může se vám hodit na Firmy.cz: Autobazary

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám