Hlavní obsah

Dolce & Gabbana pobouřila Číňany modelkou s hůlkami

Novinky, tov

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čínské obchody stahují z prodeje desetitisíce výrobků italské módní značky Dolce & Gabbana, firma musela zrušit plánovanou přehlídku v Šanghaji. Proti firmě se zvedla velká vlna kritiky kvůli reklamě, kde čínská modelka jí nešikovně pizzu a špagety hůlkami. Reklamu považuje mnoho lidí za urážlivou.

Foto: Social Media, Reuters

Reklama Dolce & Gabbana vyvolala kontroverze

Článek

Kritika reklamy se rychle rozšířila na sociální sítě i mimo Čínu, i když tam je nejsilnější. Mnozí vyzývají k bojkotu značky. Podle některých reklama D zobrazuje západní stereotyp čínských turistů, kteří cestují s hůlkami a mají problém jíst západní kuchyni, napsala agentura Bloomberg.

Internetové i kamenné obchody v Číně stahují desítky tisíc výrobků značky. Jeden z nich uvádí, že „láska k matce vlasti je důležitější než peníze“.

D musela také ve středu zrušit dlouho plánovanou přehlídku v Šanghaji, protože se jí celebrity odmítly účastnit. Podle listu China’s People’s Daily o zrušení přehlídky rozhodly čínské úřady a firmu varovaly: „Pokud někdo nechce porozumět Číně, přijde o čínský trh a zisky z jeho růstu“.

Olej do ohně ještě přilily reakce z instagramového účtu spoluzakladatele firmy Stefana Gabbany, kde měl urážet kritiky. Gabbana ujišťuje, že jeho účet někdo zneužil a příspěvky on nepsal. Výtisky příspěvků s nápisem „to nebyl já“ se objevily v obchodech D v Číně.

Bloomberg dodává, že Čína je velmi důležitý trh pro luxusní značky jako D, Dior a podobných. Podle odhadů říše středu tvoří až třetinu světových příjmů tohoto oboru. Zákazníci v Číně loni utratili za luxusní zboží přes 100 miliard dolarů (2,3 bilionu korun).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám