Článek
PPP projekty jsou podle Kupky klíčové pro rychlé budování české dopravní infrastruktury. „Znamenají významnou úlevu z hlediska investičních nároků do budoucnosti na straně státu a dodržení tempa investic a zvládnutí dostavby základní dálniční sítě do roku 2033,“ řekl.
Středočeský úsek D3 by měl spojit existující dálnici v Jihočeském kraji s Pražským okruhem. Podle plánů Ředitelství silnic a dálnic by stavba měla začít v roce 2028, uvedení do provozu se očekává v roce 2032. Úsek by měl měřit 58,5 kilometru.
U dálnice D55 by se projekt PPP měl týkat úseku mezi Bzencem na Hodonínsku a Břeclaví o délce zhruba 37 kilometrů. I u tohoto úseku očekává ŘSD zahájení stavby v roce 2028, uvedení do provozu potom v letech 2031 a 2032.

Ministr zároveň uvedl, že vláda nepodpořila využití PPP i pro severní úsek Pražského okruhu. „V případě severní části Pražského okruhu se s ohledem na budoucí provoz ukázalo jako nevhodné uvažovat o PPP projektu s ohledem na to, že do budoucna počítáme, že na dvou březích Vltavy budou dvě centra údržby a v tomhle případě se severním úsekem dostáváme napůl na pravý a levý břeh Vltavy,“ řekl Kupka.
Formou PPP projektu v Česku vznikl úsek dálnice D4 mezi Příbramí a Miroticemi na Písecku. V současnosti stát připravuje výběr koncesionáře pro stavbu úseku dálnice D35 mezi Opatovcem na Svitavsku a Mohelnicí na Šumpersku. Připravují se i PPP projekty na železnici, mimo jiné při modernizaci trati na pražské Letiště Václava Havla.