Článek
Znovu, již poněkolikáté, před tím varovala společnost ČEZ Prodej.
„U žádostí přijatých od zákazníků po 6. červnu nezaručujeme včasné vyřízení. Administrativní proces totiž může trvat několik týdnů,“ konstatovala za ni Alice Horáková s tím, že je to povinnost daná zákonem a že klientům společnosti stačí kliknout na speciální odkaz v e-mailu, který jim přišel, nebo zavolat na bezplatnou linku 800 111 900.
U této společnosti se to týká jedenácti tisíc klientů, další tisíce mohou mít nepodepsané smlouvy například u E.ON či PRE.
Podle Horákové se to týká zejména majitelů fotovoltaik instalovaných před začátkem letošního roku, které původně měly sdružený EAN kód, pod kterým je evidován nejen odběr, ale také výroba a dodávka do sítě.
Nutné jsou ale dva kódy, jeden pro odběr elektřiny a druhý pro dodávku vyrobené elektřiny do sítě. Podstatné je, aby s výrobním EAN počítala i smlouva s dodavatelem elektřiny, například smlouva na výkup.
Dohoda o výkupu elektřiny je přitom nutná, i když ji lidé v reálu neprodávají.