Hlavní obsah

České dráhy opět mění slevy, zaplatíme víc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Některé slevy, které České dráhy začaly nabízet od července, se od 1. října sníží. Více zaplatí například menší skupiny. Zatímco od července ve skupině od dvou do 15 osob zaplatil plné jízdné jen jeden člověk a ostatní jeli za polovinu, od října by plné zákaznické jízdné měli platit dva lidé ze skupiny, řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Foto: Robert Rohál

Také v Holešově mělo vystoupení Daniho Robinsona velký úspěch.

Článek

Zvýhodněním těch, kteří využijí vlak v obou směrech, však cesta pro větší skupiny zlevní, uvedl Šťáhlavský. Například patnáctičlenná skupina jedoucí z Plzně do Prahy pouze jedním směrem zaplatí sice o 43 Kč více, když se však rozhodne použít vlak v obou směrech, ušetří proti dnešní úpravě 65 korun, vysvětlil. Jednosměrná jízdenka se však o čtvrtinu, v tomto případě o 43 korun, zdraží pro dvoučlennou skupinu.

Sníží se také relační sleva na trase Praha - Brno ve vlacích Eurocity. Cestující zaplatí za cestu o 20 korun za místenku víc, a to 160 korun. Běžné osobní vlaky, které do Brna jedou déle než vlaky Eurocity, však zlevní o deset korun na 130 korun.

Rošáda slev už poněkolikáté

Dráhy tak letos změní jízdné už poněkolikáté. Začátkem roku zastavily uvedení přenosné zákaznické karty, nyní opustí plošné slevy zavedené v červenci. Sníženou cenu celoroční zákaznické karty za stokorunu železnice zachová, stejně jako předplacenou kilometrickou banku a ceny síťových jízdenek.

Zachovány podle Šťáhlavského zůstanou také traťové jízdenky. Ty využívají cestující hlavně k dojíždění do zaměstnání nebo škol. Dráhy je nabízejí v řadě variant pro trasy až do 120 km. Výjimkou totiž podle Šťáhlavského nejsou ani případy, kdy denně lidé dojíždějí do Prahy do zaměstnání ze 100 kilometrů vzdálených Pardubic. Rychlíky totiž trasu urazí za hodinu a 20 minut.

Od prosince bude výhodnější dojíždění také z Ústí nad Labem do 106 km vzdálené Prahy. Běžný rychlík opravenou koridorovou trať totiž od prosince projede za hodinu a dvacet minut. S traťovými, například čtvrtletními jízdenkami, ušetří cestující na úsecích od 21 do 25 km téměř třetinu oproti obyčejnému jízdnému. Na delších trasách činí úspora dokonce více než třetinu.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám