Hlavní obsah

Česká pošta převede na partnery dalších 19 poboček, celkem jich bude už 384

Novinky, bož

Česká pošta i letos pokračuje v projektu Pošta Partner, fungujícím od roku 2015, v jehož rámci jen za uplynulý rok převedla na smluvní partnery celkem 149 provozoven. K 1. září 2017 na ně převede dalších 19 provozoven. Celkem tak k tomuto dni bude fungovat 384 pošt Partner. Téměř každou osmou poštu v Česku tak již provozuje smluvní partner.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Budova České pošty v pražské Jindřišské ulici

Článek

Pošta Partner je plnohodnotnou alternativou pošty. „Rozdíl spočívá v tom, že je provozována třetí osobou, nikoliv Českou poštou. Z hlediska poskytovaných základních poštovních služeb není mezi pobočkou a poštou Partner žádný rozdíl,“ uvedl mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Podnikající fyzické osoby (živnostníci) budou poštu nově provozovat v Louce u Litvínova, Prosetíně v okrese Žďár nad Sázavou, Velké Bukovině v okrese Děčín, Chodounech a Vrbicích u Roudnice nad Labem v okrese Litoměřice. Pod právnické osoby (firmy) přejdou pošty v Nižboru v okrese Beroun a ve Vilanci v okrese Jihlava.

V Petrohradě v okrese Louny, obci Vranovice-Kelčice v okrese Prostějov, Uherčicích v okrese Břeclav, Bertarticích v okrese Jeseník, Trojanovicích v okrese Nový Jičín, Leštině u Světlé v okrese Havlíčkův Brod, Kyšicích v okrese Plzeň-město, Hlízově v okrese Kutná Hora, Babicích nad Svitavou v okrese Brno-venkov a ve Vraném v okrese Kladnou budou poštu provozovat obce.

Do roku 2025 by Česká pošta chtěla mít jen asi 700 vlastních provozoven, zbylých zhruba 2500 poboček chce nechat provozovat své partnery.

Projekt je inspirován zahraničím. V Německu smluvní partneři provozují téměř sto procent poboček státní pošty, v Rakousku je to podle České pošty 71 procent poboček.

Pošta Partner
Poskytuje všechny základní služby, tedy příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, příjem a výplatu poštovních poukázek, vybrané bankovní služby, výplatu důchodů, SIPO, prodej poštovních cenin a zboží, prodej kolkových známek a vybrané služby, jako jsou například on-line dobíjení předplacených SIM karet, prodej losů okamžitých loterií, prodej dálničních kupónů a volný prodej tisku. Zdroj: Česká pošta

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám