Hlavní obsah

Část mostu u železničního koridoru při betonování poklesla o pět centimetrů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Odborníci stále zjišťují, co bylo příčinou poklesu konstrukce budovaného mostu na dálnici D35, který překlene železniční koridor u Uherska na Pardubicku. Podle mluvčí stavební firmy Eurovia CS část mostu při betonování nečekaně poklesla asi o pět centimetrů, uvedl to v pátek server iDnes.

Foto: Josef Vostárek, ČTK

U Uherska na Pardubicku byl asi na 2,5 hodiny preventivně zastaven provoz vlaků kvůli komplikacím při stavbě tamního dálničního mostu (na snímku)

Článek

Závadu v pondělí zjistila Eurovia CS, Ředitelství silnic a dálnic proto preventivně nechalo zastavit provoz na trati. Ještě týž den byl obnoven po dvou kolejích, další zůstávají nevyužívané. Vlaky místem stále projíždějí sníženou rychlostí na 50 kilometrů v hodině.

„Během příštího týden by mohl být nějaký posun. Dokud se šetření neuzavře, z naší strany se nic měnit nemůže. Zatím se jezdí po staničních kolejích a kvůli tomu je rychlost snížená,” řekl Dušan Gavenda ze Správy železnic.

Vlaky na pardubickém koridoru jezdí krokem. Důvodem jsou problémy při stavbě mostu

Domácí

Mluvčí firmy Eurovia CS Iveta Štočková v pátek sdělila serveru iDnes.cz, že boční část mostu při betonáži nečekaně poklesla asi o pět centimetrů.

„Odborníci se snaží zjistit příčiny a následně navrhnout technické řešení vzniklé situace tak, aby se práce mohly za podmínky maximální bezpečnosti pro všechny naplno rozjet co nejdříve,” doplnila.

Vlaky na koridoru vinou omezení nabírají zpoždění. Většinou nepřevýší deset minut.

Foto: Josef Vostárek, ČTK

Stavba dálničního mostu u Uherska

Dálniční most dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Konstrukci bude tvořit střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů s dobetonovanou horní deskou mostovky. Části mostu se zatím budují na obou stranách frekventované trati, ve finále se spojí otočením nad kolejiště.

Reklama

Výběr článků

Načítám