Článek
„Nákupy patří mezi hlavní důvody, proč lidé tráví čas on-line,“ uvedl ředitel marketingu a technologií ve společnosti eMarketer Jeremy Goldman.
S tím, jak stále více spotřebitelů využívá umělou inteligenci k nakupování, se podle americké CNN zavedení hráči jako Amazon a Google brání novým konkurentům, například firmám vyvíjejícím systémy umělé inteligence OpenAI či Perplexity.
Tento trend je podle českého managera společnosti Adyen pro střední a východní Evropu Matouše Michněviče zřetelný i v Česku.
„Podle nedávného průzkumu, který jsme v Adyenu provedli, se čeští spotřebitelé při on-line nakupování stále více spoléhají na umělou inteligenci. Více než polovina uvádí, že na sociálních sítích je příliš mnoho informací na zpracování, a čtyřicet pět procent dotázaných proto využívá AI nástroje, aby tento ‚šum‘ dokázala odfiltrovat,“ řekl Novinkám.
Pro mnoho lidí se podle jeho slov umělá inteligence stává i zdrojem okamžité inspirace, když více než dvě pětiny dotázaných uvedly, že jim přináší nápady rychleji než cokoliv jiného.
„Výsledkem je, že téměř třicet procent nakupujících v Česku už někdy použilo ChatGPT nebo jiného AI asistenta při rozhodování o nákupu, což ukazuje, jak rychle se inteligentní nástroje stávají přirozenou součástí nákupního zážitku,“ dodal.

