Hlavní obsah

Bloomberg: Porsche se stává chudým příbuzným zářící Škody

1:42
1:42

Poslechněte si tento článek

Škoda Auto určená pro masový trh vydělává svému majiteli, koncernu Volkswagen, více peněz než producent luxusních sportovních vozů, píše agentura Bloomberg. Dosavadní svět automobilů to podle agentury obrací naruby.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Nejprodávanější model automobilky Škoda Octavia

Článek

Obě značky patří pod koncern Volkswagen, který v pátek oznámil hospodářské výsledky. Vyplývá z nich, že česká značka známá praktickými a cenově dostupnými vozy je mnohem výdělečnější než Porsche, která prodává jedna z nejžádanějších a nejdražších aut na světě a je samostatně kótované na burze.

Škoda vykázala ve druhém čtvrtletí provozní zisk 739 milionů eur (18,1 miliardy Kč), dosud svůj nejlepší kvartální výsledek. Provozní zisk z tržeb činil 9,5 procenta, což je podle Bloombergu ohromující úroveň, na kterou by byl hrdý i výrobce prémiových automobilů.

Naproti tomu Porsche dosáhlo podle Bloombergu „směšného“ provozního zisku 154 milionů eur (3,8 miliardy Kč). Ačkoli tato částka zahrnuje jednorázové odpisy, představuje marži pouze 1,9 procenta. O rok dříve se automobilka Porsche ještě mohla chlubit marží 17,8 procenta.

Automobilky, které prodávají drahé vozy, se obvykle pyšní mnohem vyššími ziskovými maržemi. Například Ferrari je v tomto směru díky svým velmi bohatým a věrným zákazníkům třídou samo pro sebe.

„Nyní se však nacházíme v převráceném automobilovém světě, kde kombinace amerických cel a sílící čínské konkurence pokořila globální giganty jako Porsche, zatímco značky s regionálnějším zaměřením, jako je Škoda, mohou být klidnější,“ uvádí Bloomberg. Dodává, že Škoda svůj mateřský koncern Volkswagen, který zhoršil celoroční výhled, ochránila před ještě mnohem horším výsledkem.

Související témata:

Výběr článků

Načítám