Článek
Nízkopodlažní elektrické vlaky od Škody budou jezdit až rychlostí 200 kilometrů v hodině.
Arriva nedávno uspěla ve veřejné soutěži ministerstva dopravy na provoz dálkových vlakových linek Ex6 Praha–Plzeň–Cheb a R16 Praha–Plzeň–Klatovy a Železná Ruda. Smlouva na 15 let začne platit od prosince 2028. V současnosti na těchto linkách jezdí České dráhy.
„Tato zakázka představuje největší investici v historii Arrivy v Evropě ve výši přesahující sedm miliard korun,“ řekl generální ředitel Arrivy Daniel Adamka.
„Naše nové jednotky přinesou nejen moderní design s tyrkysovým nátěrem a výrazným fialovým X, ale především větší pohodlí díky širším sedadlům, větším rozestupům a palubnímu občerstvení,“ dodal Adamka.
Ve vlacích podle něj bude i dostatek prostoru pro kola, což ocení zejména cestující směřující na Šumavu nebo do lázeňských oblastí.
„Jedná se již o naši druhou zakázku na výrobu nových vlaků pro soukromého dopravce. Očekáváme, že podíl českých dodavatelů se bude pohybovat kolem 80 procent, jako tomu bylo u posledního projektu na nové elektrické vlaky,“ dodal Petr Novotný, generální ředitel a předseda představenstva Škody Group.
Arriva působí v 11 evropských zemích, s více než 35 500 zaměstnanci ročně přepraví přes 1,5 miliardy cestujících. Vlastníkem Arrivy je americká investiční společnost Squared Capital.